Laptop zwaar genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Ik heb een Acer Extensa 5220(1.86 GHZ 533 Mhz FSB 1MB L2 cache
1 GB ddr 2 dat word volgende maand 2 Gb

Verder staat er "up tp 252 MB mobile intel Graphics Media Accelerator." Wat is up tp? is hij te upgraden?

Waar hij voor gebruikt gaat worden is voornamelijk het "spel" Second Life. Dit is een zeer interactief spel waarbij honderden, mischien zelfs een duizenden servers gekoppeld zijn en je snel moet kunnen inloggen op een van die servers en dus het beeld moet laden. Ga je naar een andere lokatie dan ga je over op een andere server waarbij je weer de achtergronden van die server moet laden. Je grbruikt ook veel spullen uit je inventorie dus erg veel laden. Dat is de grootste bottleneck.

De vraag is dus is hij zwaar genoeg met 2 GB en is de mediakaart te upgraden met die"up to"?

Ik weet niet wat SL vereist maar "up to" betekent dat je een onboard kaart hebt die het geheugen van je werkgeheugen afsnoept (ram). En dat doet hij maximaal tot 256 MB en dat kan je instellen in het BIOS!
Die kaarten zijn meestal niet zo fantastisch om te gamen.

AANVULLING:

Systeemeisen
Klinkt dus allemaal erg leuk om een keertje te doen, maar je hebt er wel een flinke pc voor nodig. De aanbevolen systeemeisen: een Pentium 4 1,6GHz of Ahtlon 2000+ processor, 512Mb geheugen en een goede videokaart zoals een nVidia GeForce FX 5600/6600 of beter.

BRON

Laatst bewerkt:
Ha
De hierboven genoemde systeem-eisen zijn uit 2003.
De 'behoorlijke videokaart' uit 2003 is een wegwerp-kaartje 'anno 2008'.

Second Life is geen game die het onderste uit de kan haalt, wat betreft grafische prestaties. Met andere woorden: SL gaat je laptop waarschijnlijk met gemak trekken (ook zonder die 1 GB extra werkgeheugen).

Je laptop zul je overigens waarschijnlijk wel kunnen upgraden. Voor SL heb je dit niet echt nodig. Voor vista wel (die 1 GB werkgeheugen kan vista beter gebruiken dan SL).

Gepubliceerd 6-2-2007!

2003??????????

Verder met je eens. Laptop draait het wel.

oke gisteren was ik het aan het proberen met de laptop en het werd niets. Ik moest iets uit mijn inventory hebben en dat duurde 40 minuten. Verder stond ik in een club waar mensen normaal dansen maar die stonden nagenoeg stil. Af en toe zag je ze bewegen. Het kan zijn dat Vista alles wegtrekt en dat sl daardoor niet genoeg heeft. Ik hoor wel meer dat er problemen zijn met Vista laptops. Het laden duurt dan een eeuw. Je moet binnen 5 seconden alles kunnen laden beeld inventory van meer dan 15.000 items alles wat je aanhebt op dat moment en zo. En zeker met die windlicht details. Golven wolken en zo. Maar oke er gaat wel 2GB in want zelfs de pc moet soms lang laden. Daar wil ik 4 GB in hebben.

Vista werkt over het algemeen pas lekker met 2 Gb. Anders wellicht alle leuke dingen van Vista uitzetten en naar de klassieke look gaan. Scheelt een hoop geheugen. 4 Gb heeft alleen zin als je een 64 bits versie van Vista hebt. Met 32 bits Vista (en ieder ander systeem zoals XP) kom je niet verder dan 3 Gb

Ron

Oke is goed ik was toch al van plan om mijn laptop uit te breiden naar 2GB meer kan er dacht ik niet in volgens de fabrikant.

Maar misschien zegt u er kan wel meer in. Het is een Acer Extensa 5220 Intel Celeron 540 (1.86 GHZ, 533 Mhz FSB, 1 MB L2 cashe)
up to 252 MB Mobile Intel Graphics Media Accelerator X3100 en 1 GB DR2 ( dit word 2GB.

Kan hier meer dan 2 GB in? Bv 2 X 2GB?

En wat bedoelt u met XP dat daar niet meer dan 3 GB in kan? Volgens mijn fabrikant kan ik mijn grote pc uitbruiden tot zeker 4 GB dat is een Asus A8NE met eenAMD athlon 64 3700+. Kunt u dit goed uitleggen wat u hiermee bedoelt?

XP en Vista in de 32 bits versie (meest gangbaar) kunnen maar 3 Gb aan. Alles daarboven zien ze niet
XP en Vista in de 64 bits versie kunnen veel meer aan, praktisch wordt als grens 128 Gb genoemd, theoretisch is die veel hoger.

Dus al kan je moederbord 4 gb hebben, je besturingssysteem moet er ook wel mee overweg kunnen

Er is de een verschil met wat de hardware aan kan en met wat de software aan kan.

Ron

Oh oke dus als ik een 32 bits versie heb moet ik die upgraden naar een 64 versie of kan ik beter een 64 bits versie nemen? Wat kost die en hoe zie ik of het een 32 bits versie is of een 64 bits versie?

ik was toch al van plan om mijn laptop uit te breiden naar 2GB meer kan er dacht ik niet in volgens de fabrikant

De verandering naar 64 bits wordt pas relevant als je problemen blijft houden. Ik zou eerst maar dat geheugen naar 2 gb zetten en dan verder kijken hoe het gaat. 1 stap tegelijk werkt het beste! En als er toch geen 4 gb in kwijt kan is het punt 32/64 bit niet relevant.

Prijzen kan je bijvoorbeeld hier vinden

Ron

De verandering naar 64 bits wordt pas relevant als je problemen blijft houden. Ik zou eerst maar dat geheugen naar 2 gb zetten en dan verder kijken hoe het gaat. 1 stap tegelijk werkt het beste! En als er toch geen 4 gb in kwijt kan is het punt 32/64 bit niet relevant.

Prijzen kan je bijvoorbeeld hier vinden

Ron

Oke is ook waar. Ik hoor net van Acer dat er 3GB in kan en das meer dan voldoende lijkt me

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan