Geplaatst door arubaman
Mijn schoonvader is verslaggever van waterpolowedstrijden. Nu wil hij een laptop kopen om vanaf zijn vakantieplek elders in Nederland zijn verslagen te maken en door te sturen via email naar de verschillende kranten. Hoe kan hij dit het beste doen. Is het mogelijk om dit via de telefoonlijn van het vakantiehuisje te doen. Hij heeft ook een mobiel toestel dus wat voor kabeltje heeft hij eventueel nodig om dit via zijn mobiel te laten spelen. Hij heeft GEEN infarood software in zijn laptop.
Graag zo snel mogelijk een antwoord van iemand die hier ervarin mee heeft.
Met vriendelijk groet,
Arubaman
En hoe weet je dat hij geen infrarood op zijn laptop heeft als hij nog een laptop moet kopen

?
Nee,maar ik neem ook altijd mijn laptop mee op vakantie,en heb er dus wel ervaring mee.Hij kan het op beide door jou genoemde manieren gaan doen,dus via een mobieltje,maar dan moet hij een datakabeltje hebben/kopen bij die mobiele telefoon.Maar dat houd dan wel in dat jij een mobiele telefoon moet hebben met een modem erin gebouwd.Dit modem moet hij dan installeren,en daar kan je software voor vinden op de site van de fabrikant van het mobieltje.Ik moet er wel bij vertellen dat dit vreselijk traag werkt,maar het is dus mogelijk.
De tweede mogelijkheid is (en veel sneller...) de laptop aansluiten met een telefoonkabeltje op locatie,zoals je zelf al zei: in het huisje.Dan kan hij naar zijn provider inbellen in nederland,en de mail binnenhalen.Zorg ervoor dat je thuis alles eerst hebt getest,anders loop je daar op locatie te klooien om je mail binnen te halen.Dus: Hij moet zijn laptop thuis even aansluiten met een telefoonkabeltje aan zijn interne modem op de laptop,(ik mag aannemen dat er een modem in de laptop zit,althans daar ga ik nu even van uit) Dan moet hij die inbelverbinding naar zijn provider realiseren,en zijn mailaccount via de telefoonlijn configureren etc.
Hou er rekening mee,dat als je vanuit het buitenland inbelt met een laptop,dat je dan evt een voorloopnul in je inbelverbinding hebt staan als je in een huisje zit,moet je namelijk vaak om naar buiten te bellen eerst een nul draaien.
Dan moet je ook in je inbelverbinding het landnummer naar Nederland inprogrammeren.
Ok dit is in ieder geval waar ik tegen aan liep toen ik dit jaar in Finland hetzelfde wilde als je schoonvader met zijn laptop.
Succes.