laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjonnie

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Ik heb een probleem met mijn laptop. Ik stel via wizard netwerk instellen in dat de naam van het netwerk THUIS moet zijn. De laptop wordt dan aangemeldt op het netwerk.

Maar als ik dan weer kijk bij wizard netwerk instellen is de naam van het netwerk weer ingesteld op MSHOME, met als gevolg dat ik het netwerk niet op kom.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de naam van het netwerk THUIS wordt?

En via het configuratiescherm dan?
systeem en dan netwerk identificatei

Bij configuratiescherm / systeem staat wel de goede netwerknaam nl. THUIS. Maar als ik weer wizard netwerk instellen doe dan krijg ik weer MSHOME.

Best wel vaag

De wizzard geeft standaard mshome.

ow, maar dan heb ik nog steeds het probleem dat ik het netwerk niet op kom. Ik heb een router dus zou de laptop automatisch een ipadres moeten krijgen, maar dat krijgt hij dus niet.
Ook als ik de laptop zelf het goede ipadres geef komt hij niet het netwerk op.

Het is trouwens een externe netwerkkaart. De lampjes van de netwerkkaart branden ook niet.

Iemand een idee?

Geplaatst door sjonnie
Het is trouwens een externe netwerkkaart. De lampjes van de netwerkkaart branden ook niet.

Iemand een idee?

Uhmm, kaartje kapot :confused:

fijn, heb ik weer.

najah, dan is mijn vraag wel opgelost...

Ik zeg niet dat het echt zo is, maar jij vroeg om een id, en dat was het 1e wat mij te binnen schoot.

Heb je het kaartje al op een ander laptop geprobeerd?

ik kan niet zo 1 2 3 een andere laptop regelen, dus dat zit er niet in. En ik had zelf ook al zo langzamerhand dezelfde conclusie getrokken. Dus ik breng dat ding morgen terug naar de winkel, mogen ze hem daar testen.

Maar nu even een ander vraag. Jouw vraag staat onder netwerken. Heb je nog een pc aangesloten op je router.
Kun je pingen van je andere pc naar je laptop.
Gebruik je windows xp, zo ja heb je dan de firewal wel uitstaan.
Je hebt het over een externe netwerkkaart welk merk en welk model?
Niet meteen denken dat je kaart stuk is dat was maar een gedachte. Er kunnen nog andere oorzaken zijn dat je kaart niet werkt, wordt de kaart wel herkend in windows.
Hoe is je internetaansluiting normaal, adsl of kabel of isdn en vertel even wie je internet aanbieder is dan kunnen we daar ook even zoeken voor je instellingen.

ik zag later pas dat er ook xp boven deze tread stond.

Laatst bewerkt:
Ik heb meerdere computers in het netwerk. Daarmee kan ik niet naar de laptop pingen en van de laptop kan ik ook niet naar de andere computers pingen.

Ik gebruik XP op de laptop en de firewall staat uit.

Het merk is een compaq. Model Netelligent SPS.

Ik heb kabelinternet via chello.

Schiet me nu pas te binnen:

Het maakt niet uit of de WERKGROEPEN anders zijn, zolang de ip-adressen maar overeenkomen, ga idd eens pingen, kijken wat er uitkomt

Heb je de ip's al eens handmatig gedaan??

jepz al meerdere malen, maar dan kan ik nog steeds niet het netwerk op of de andere computers vinden.

Firewall van je gewone pc ook uit?

Ja, ook de firewall van mijn andere pc`s op het netwerk staan uit.

Heb je thuis nog toevallig een Crosslink kabel liggen? en is het mogelijk dat je deze kun gebruiken met die externe netwerkkaart van je laptop (bij mij namelijk niet zit ie eraan vast gekoekt :confused: ) Als je die toevallig hebt liggen probeer eens met deze kabel een netwerk van je Lappie naar je gewone PC te leggen, kijken of hij het dan wel doet.

(Misschien is het kabeltje dat je nu gebruikt voor die externe nw-kaart wel een Cross, en kan ie hem daarom niet vinden via de router aangezien die een straight nodig heeft om signalen door te kunnen geven)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan