laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

willempie

Verenigingslid
Lid geworden
9 feb 2001
m'n dochter heeft op dit moment een laptop staan.aangesloten op 220 v .als we nu de laptop uitzetten blijft er een oranje lampje branden van de accu of batterij hoe je het ook wilt noemen.kan ik de batterij er zomaar uithalen aangezien dat ding toch altijd op 220 is aangesloten?.kan dit soms ook een oorzaak zijn dat er een lampje blijft knipperen op de switch ondanks dat die uitstaat.

Hallo.
Dat is als je de netstroom aan heb gekoppelt aan de laptop, dan gaat tie de accu opladen. als je alleen gebruik maak van netstroom, zou ik de accu eruit halen , en leeg opbergen ( zo blijft tie ook langer goed).
ik heb ook een laptop, maar zit thuis alleen aan de 220 volt , maar de accu zit er wel in . Een x een stroom storing gehad dan schakelt tie meteen over naar de accu dus je laptop valt niet meteen uit ;). Is maar net wat je prettiger vindt ;).
Grtz Oswaldo

lampje blijft dus gewoon branden terwijl die 100% vol aangeeft.maar kan die accu ook de oorzaak zijn dat er toch nog een soort signaal door de kabel naar de switch gaat.

Een beetje off-topic, maar het schijnt niet zo goed voor je accu te zijn om continu op netstroom te werken; je loopt dan een grote kans dat je accu na een half jaartje of zo niet meer werkt en/of opgeladen kan worden.

willempie,
Je moet die accu eruit halen indien je op de netstroom werkt.
En als je die accu gebruikt, dan kun je hem het beste gebruiken toto hij leeg is, en dan moet je hem opladen. Dus niet opladen indien hij nog niet leeg is.
Reden: De accu blijft langer goed.

oke bedankt allemaal heb hem er onmiddels uitgehaald.alleen nog vreemd dat als die uitgezet word het lampje op de switch blijft branden.dacht dat dat aan de accu lag maar niet dus.hij is wel afgemeld bij netwerk locaties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan