laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

marion36

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Berichten
6
hallo kan iemand mijn helpen ik heb een laptop de dell latitude D 520 ik heb al vanalles geprobeer zelf ik kom niet in de bios want er zit een beveiliging op hoe kan ik die eraf krijgen hij vraag constant om het password wat ik niet heb ik heb deze laptop in goed vertrouwen van iemand gekocht maar er verder niet bij nagedacht dat er een beveilinging op zat hoop dat iemand mijn een tip kan geven zodat ik de laptop kan kraken gr marion36
 
je zou 2 jumpers op de moederbord moeten kortsluiten maar dan moet die laptop hellemaal open
 
jumpers: soort pinnetjes maar werken als schakelar.
je zou eerst shema van je laptop moeten downloaden om te kijken welke 2 pinnetjes je moet kortsluiten
 
Welkom op Helpmij.:)

Graag de link "Breng dit bericht onder de aandacht van een moderator" gebruiken waarvoor deze is en niet om je vragen te stellen.

Als je op de link klikt staat in het volgende venster duidelijk omschreven waarvoor de link is:
Note: Via deze weg kan u een moderator berichten over een foutief geplaatst topic. Gebruik dit ook om SPAM, reclame berichten en probleem berichten (schelden, taalgebruik, etc) te melden.
 
Iemand die vraagt wat jumpers zijn zou geen laptop moeten open schroeven.
Hoop niet dat dit verkeerd opgevat wordt, want ik bedoel t niet vervelend.
Inderdaad lastig wanneer je niet in het bios kan, maar waarom wil je dat precies, bij een laptop is er meestal niet veel te regelen in het bios.
mvg leo
 
mijn probleem is nog steeds niet opgelost ik heb dat met die jumpertjes geprobeer maar dat lukt ook niet hoop dat iemand mijn de juiste oplossing kan geven
 
Marion, wat voor bios is het? Elke bios heeft een aantal bekende wachtwoorden waarmee je zowiezo in kunt loggen. Is het een AMI, Phoenix of een andere? Dit kun je zien bij het opstarten, in 1 van de zwarte schermen staat je bios aangegeven.
 
Iemand die vraagt wat jumpers zijn zou geen laptop moeten open schroeven.
Hoop niet dat dit verkeerd opgevat wordt, want ik bedoel t niet vervelend.
Inderdaad lastig wanneer je niet in het bios kan, maar waarom wil je dat precies, bij een laptop is er meestal niet veel te regelen in het bios.
mvg leo

even op jou antwoordt terug tekomen op dat moment wist ik even niet wat hij bedoelde omdat ik met meer dingen tegelijk bezig was maar met die jumpertjes heeft het probleem niet opgelost ik kom er gewoon niet in hij blijft om dat passwoord vragen maar er moet een manier zijn omdat te omzeilen of te kraken gr marion
 
de biosnaam is revision gr marion

Dit is de versie van het bios ;)
De naam van het Bios is wat D2Freak al aangaf.
Ik begrijp dat de laptop direct bij het opstarten al om een wachtwoord vraagt, nog voordat windows gestart wordt.
Daar zijn twee oplossingen voor:
Het bios resetten, door de genoemde jumpertjes verzetten of de batterij er een tijd uit te halen en even kort te sluiten. Deze oplossing zou ik door de lokale pc winkel laten doen.(deze oplossing noemt dell zelf)
de tweede oplossing is die van D2Freak, daar is de BIOS naam voor nodig.
Makkelijk te proberen maar helaas met kleine kans:
probeer voor het wachtwoord: admin.
Tijdens het opstarten shift ingedrukt houden.
Tijdens het opstarten op F2 dukken
Tijdens het opstarten herhaaldelijk op zoveel mogelijk toetsten drukken (bufferoverflow)
Als je geluk hebt kom je zo in bios waar je het wacht woord kan aanpassen/uitzetten.
mvg leo
 
lapot

Dit is de versie van het bios ;)
De naam van het Bios is wat D2Freak al aangaf.
Ik begrijp dat de laptop direct bij het opstarten al om een wachtwoord vraagt, nog voordat windows gestart wordt.
Daar zijn twee oplossingen voor:
Het bios resetten, door de genoemde jumpertjes verzetten of de batterij er een tijd uit te halen en even kort te sluiten. Deze oplossing zou ik door de lokale pc winkel laten doen.(deze oplossing noemt dell zelf)
de tweede oplossing is die van D2Freak, daar is de BIOS naam voor nodig.
Makkelijk te proberen maar helaas met kleine kans:
probeer voor het wachtwoord: admin.
Tijdens het opstarten shift ingedrukt houden.
Tijdens het opstarten op F2 dukken
Tijdens het opstarten herhaaldelijk op zoveel mogelijk toetsten drukken (bufferoverflow)
Als je geluk hebt kom je zo in bios waar je het wacht woord kan aanpassen/uitzetten.
mvg leo
hoi leo maar dit alles werkt helaas ook niet gr marion
 
Helaas, de kans was ook klein.
Dan blijven de opties BIOSnaam -> wachtwoord opzoeken
Computer winkel -> BIOS reset
en natuurlijk dell raadplegen.
Daarvoor.
Type, service tag en serienummer (sticker onderop de laptop) paraat houden
tel:020 674 45 00
suc6 leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan