laptopbatterij soorten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikel9

Meubilair
Lid geworden
4 mrt 2004
Berichten
5.174
Hallo
Ik ben hier een laptop nieuw leven in aan het blazen en wil er een nieuwe accu in doen.
fujitsu siemens amilo la 1703 is en er zit een accu in 14.8 volt 2200 mah.
Nu op ebay kan ik een 6cel 4400mah kopen die volgens hun voor deze laptop is maar die zijn 11.1 volt.
http://www.ebay.nl/itm/Fujitsu-Siem...book_Akkus&hash=item1e69cf69ba#ht_3028wt_1135
Maakt dit wat uit of is die dan slechter??
wie weet het?
groetjes
 
Laatst bewerkt:
Hier zeggen ze dat ook. Het lijkt mij dat als je er een accu in doet die minder voltage levert, dat dat niet werkt. Ik weet het niet:rolleyes:.
 
Hallo

14.8 V l.i.o.n battery :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...+la+1703+8&_trksid=p3286.c0.m14&_sop=15&_sc=1

Zowel 11.1V als 14.8V werken korrekt op deze laptop.

De batterij geeft immers "feedback" van al zijn specificaties/eigenschappen naar de laptop toe , die dan b.v.b. weet dat er 1 cel minder in de batterijpack zit.

Bij een 14.8V batterijpack zal de opgenomen stroom van de laptop iets lager zijn.

Dus ... ondanks dat een 14.8V batterijpack een lager vermogen bezit , zal deze dezelfde tijd , of misschien zelfs iets langer meegaan , dan een batterijpack van 11.1V van een hoger vermogen.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een 14.8V i.p.v. een 11.1V (uiteraard ook kijken naar de kostprijs)

Peter
 
Het zijn eigenlijk 12 cellen
Elke cel geeft 1,2 volt
Wat men doet is 2 cellen parallel zetten
Deze paralelle cellen worden weer in serie gezet.
Dus je hebt 6 paar cellen van 2 cellen geeft 14,8 volt
Maar een 14,8 volt laptop kun je niet voeden met 11,1 volt
Ook de lader in de laptop moet aangepast zijn op 11,1 volt lading.
Gaat niet goed komen
 
Oke Peter ik hoopte al op een reactie van jouw :p
Dan ga ik gewoon voor de 14.8 volt en dan 2200 mah.
Alvast bedankt voor de reacties allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan