Opgelost Laptopcamera spiegelen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Hallo Forumleden, kan een geïntrigeerde camera van een laptop ook foto's (geen selfie) maken?
Graag een reactie.

Groet A

Ja, door de laptop om te draaien ;).

Met je rug naar het onderwerp gaan staan zodat je kan zien wat er gefotografeerd zal worden.
Hou de laptop met de camera zodanig dat het onderwerp goed in beeld is en neem de foto, bijvoorbeeld over je schouder of over je hoofd.

Met je rug naar het onderwerp gaan staan zodat je kan zien wat er gefotografeerd zal worden.
30 jaar vakfotograaf geweest, maar nog nooit een foto gemaakt door met mijn rug naar het onderwerp te staan. Moet ik nu mijn diploma terugsturen? :D.

Het is natuurlijk heel simpel: gewoon de laptop (met de camera) richten op het onderwerp, de camera starten en zorgen dat je zelf niet in beeld staat, maar wél bij de camera knop kan en het beeld kan zien. En dan afdrukken. Gewoon proberen dus.

@OctaFish De geïntegreerde camera van een laptop staat aan de schermzijde, dus neem je altijd een selfie als je gewoon staat. Als je je rug naar het onderwerp keert zie je wat de camera ziet, anders fotografeer je 'op de tast'.
Ik veronderstel dat je als fotograaf toch graag ziet wat op je foto staat voor je afdrukt... niet?

At Merlin: heb je geen gevoel voor humor? Laaat ff weten, dan hou ik daar voortaan rekening mee.

Vraag dat maar eens aan mijn omgeving... 8)
Ik ben autist, dus hou dààr even rekening mee. ik neem namelijk heel veel letterlijk op.
Ik heb jou trouwens niet aangevallen, toch? Ik gaf gewoon een reactie op wat jij schreef, letterlijk.

@merlin: Niemand (ik zeker niet) kan volgens mij ruiken of iemand hier dyslectisch is, autistisch of de nieuwe Einstein (of alle drie tegelijk). Dus met die informatie wil/zal ik uiteraard rekening houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan