Laptopje? of tablet pc? of... en dan het merk/model.

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Ik wil naast mijn desktop PC waar ik thuis veel mee werk, een laptopje wat ik makkelijk mee kan nemen en waar ik onderweg wat mee kan.
Met een goede batterij die uren meekan en veel geheugen.
Zag de Acer Aspire ONE D270-26DKK . Is die geschikt?
Onder de specs.

Ik wil iets mobiels naast de vaste PC. Heb ook zitten denken aan een tablet pc of smartphone. Dit is ook voor als ik bij anderen ben. Kan toch meer mee dan met tablet lijkt me?

Code:
Type

Notebook (Portable PC) 

Hardeschijfcapaciteit

320 GB

Soort harde schijf

Harddisk drive 

Ram-geheugen

1024 MB

Ram-soort

DDR3 SDRAM 

BesturingssysteemBrand

Windows 7 Starter 

Intel Centrino Technologie

Nee 

Netbook

Ja 

Mediacenter Edition

Nee 

Kloksnelheid

1600 MHz

Beeldscherm

Acer Aspire ONE D270-26DKK

Beeldschermgrootte in inch

10.1 inch

Resolutie

WSVGA 

Eigenschappen

Geïntegreerde tv-kaart

Nee 

Geïntegreerde webcam

Ja 

Dvd-brander

Nee 

Afstandsbediening

Nee 

Vingerafdruklezer

Nee 

Formaat

16:9 

Processor

Processor

ATOM 

Merk processor

Intel 

Processornummer

N2600 ATOM 

Type Chipset

NM10 

Merk chipset

Intel 

Aantal processoren

2 

Grafisch

GPU-merk

Intel 

GPU-model (Graphic Card)

GMA 3600 

Geheugen grafische kaart

n.v.t. 

Verbindingsmogelijkheden

Wireless LAN

Ja 

Aantal usb-poorten

3 

Bluetooth

Nee 

Firewire

Nee 

Kaartlezer

Multi-kaartlezer 

Tv-uitgang

Ja 

Gewicht en omvang

Hoogte in cm

2.29 cm

Diepte in cm

18.29 cm

Breedte in cm

25.65 cm

Gewicht

1.3 kg

Overig

UMTS

Nee 

Form Factor

NetBook 

Led-backlight

Edge LED 

Netbook

Ja 

Schermgrootte in cm

25,65 cm

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo mnb,

Natuurlijk begint een dergelijke keuze altijd met een budget.

natuurlijk eerst de optie tussen tablet of laptop.
Tablet werkt iets sneller maar heeft minder mogelijkheden.
1 van de beste op dit moment is denk ik de ASUS transformer Prime. Deze heeft een toetsenbord wat het handiger maakt.
Binnenkort komt ook een nieuwe windowstablet met toetsenbord, misschien is het slim om daar ook eens naar te kijken.

Nu ben ik niet zo'n fan van Acer, dit is meestal de wat goedkopere/slechtere kwaliteit.

Je kunt ook voor een netbook gaan, dit is eigenlijk een mini laptop, goedkoop, maar komt qua prestaties niet in de buurt.
Je kunt voor een Ultrabook gaan (lees hele dunne laptop) bijvoorbeeld de Macbook air, of HP envy / Folio.

Daar boven staat dan natuurlijk een echte laptop, en deze is van simpel goedkoop, tot dure alleskunners.

Het ligt er echt maar net aan waarvoor je het wil gebruiken en hoeveel geld je wilt uitgeven.

gr
Joost

Dus een tablet pc heeft betere prestaties dan een minilaptop? Ik wil hem vooral voor telebankieren/ bestanden opslaan, internet/mailen/surven.
Misschien excel erop.
Eventueel foto's via de pc doorsturen.
Het moet vooral een praktisch apparaatje zijn, gemakkelijk mee te nemen, langwerkende batterij. Budget is er wel maar heel duur kopen als het niet hoeft omdat ik deze toch niet voor heel grote werkbestanden oid hoef te gebruiken is ook zonde.
Gamen etc hoeft ook niet.

Nou het verschilt gewoon heel erg.

Een tablet heeft een apart OS (android IOS) en flashgeheugen. Dit zorgt ervoor dat het gigantisch snel opstart. En doormiddel van APPs kun je kun je het meeste wel doen.
Wat wel is, is dat dit IOS vaak veel "beperkter" is dan het OS van een netbook (windows 7).

Een netbook heeft vaak gewoon een light versie van windows. dit werkt dus precies het zelfde als op je pc en is net zo te gebruiken als je pc.
Maar omdat dit OS wat zwaarder is etc is een netbook wel wat trager.

Ik zou persoonlijk kiezen voor een netbook. Ik vind het os van een tablet te beperkt en ik kan er gewoon niet zo fijn mee werken.
maar dit is volledig persoonlijk, er zijn genoeg mensen op dit forum die een tablet helemaal geweldig vinden.
En een netbook veeeel te langzaam etc. Dit is gewoon persoonlijk.

Ik zou naar bijvoorbeeld de mediamarkt gaan, en daar beide eens in je handen houden en er eens mee proberen. Of bijvoorbeeld een goede pc-zaak (CD-Romland Breda AANRADER!)
Hier kun je gewoon proberen wat je er van vindt.

Omdat je ook aangeeft dat je geen smartphone hebt (tenminste dat haal ik uit je tekst) blijft het een beetje lastig uitleggen.
Een tablet is een grote, snelle uitgebreide telefoon. En een Netbook is een langzame kleine laptop.

Succes!
gr
Joost

Ik snap het. Heb heel vroeger de allereerste navigatie gehad en dat was ook een soort mini pc.
Een minilaptop is de beste keuze voor mij denk ik. Ik kom nog wel eens in Breda dus kan daar eens kijken en vragen/kopen?

Moet je doen! en nee ik werk niet bij CDromland, maar ik ben daar gewoon altijd goed geholpen. Er werkt daar gewoon personeel dat er veel vanaf weet, en die je gewoon vertellen wat er allemaal mogelijk. Zo zou het eigenlijk overal moeten zijn.

Succes en veel plezier van uw aankoop.

Hoi,

Heb je bericht even aangepast anders is hij onoverzichtelijk.

Helemaal mee eens,
1000 euro voor een beetje mail en facebook!

http://www.vergelijk.nl/notebook/sony/vaio_sve1111m1ew/specs.rhtml zoiets? (sony vaio 429 euro)

http://www.vergelijk.nl/notebook/hp/pavilion_dm1_4110sd_b1m43ea/specs.rhtml (HP pavilion 399 euro)

Er is genoeg te verkrijgen. Lees vooral veel gebruikers reviews op internet, er is genoeg over te vinden.
Ik zou iig niet (omdat het toch maar voor erbij is) verschrikkelijk veel geld uitgeven.
Ik kan natuurlijk niet bij iemand in de portomonee kijken, dus het is maar net hoeveel jij wil investeren.

mvg
Joost

PS. Die dell is wel vet! haha dus als geld geen rol speelt, leuke optie!

Laatst bewerkt:
Ja dat is leuk he. die zaak staat hoog aangeschreven alleen als iemand voldoende heeft aan een simpel ding en hij geeft alleen deze optie aan, dan betaal je toch echt teveel voor het gebruik.
Ik ga de links nog eens bekijken.

om een beetje te mailen/facebooken en wat bankzaken mee te doen...
?
Als dat alles is wat je er mee wil doen dan voldoet een tablet wel hoor. Het (vind ik) grote voordeel is dat een tablet een stuk lichter is(dit omdat je mobiel wilt zijn) en vaak beschikt over 3g. Dan kan je echt overal gebruik maken van het internet.
Ik heb zelf de samsung galaxy tab 10.1 en die is erg fijn. Maar mijn zus heeft de asus en die voldoet ook best.
Samsung tab2 :439€
Asus Transformer :489€
Dit zijn prijzen incl. 3g zonder zijn ze alletwee 100€ goedkoper.

Waarom eigenlijk niet meteen een smartphone zoals de Samsung Galaxy S Advance denk ik nu.

Kan ik ook bellen fotograferen en facebooken, foto's doorsturen, appjes erop, maar geen bankzaken ofwel?

Ik doe mijn bankzaken ook op een mobiel. Dus ja, dat kan ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan