Laptopscherm krijgt op plaatsen waar normaal een witte kleur hoort een blauwe kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ashro

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2012
Beste mensen,

Sinds vanmorgen heb ik een probleem met mijn laptopscherm.
Het eerste wat ik deed, was mijn laptop aanzetten waarna ik opmerkte dat hij ineens een blauwe kleur geeft waar het wit hoort te zijn.
Nu heb ik al gebeld naar de computerreparateur bij ons in de streek en ik ga er maandag dus even langs.
Graag zou ik willen weten wat dit probleem zou kunnen zijn...
Zie de bijlagen voor een paar voorbeelden
photo 1_edit.jpg
photo 2_edit.JPG

Dank bij voorbaat

Moeilijk om dat zo te zeggen. Mogelijk is het een software probleem, maar dat zou je makkelijk vast kunnen stellen door naar veilige modus of dosprompt te booten.

Als het zich daar ook voor doet is mogelijk de connectorkabel van je scherm beschadigd of losgetrild. Dat kan ook een kleurshift geven. Natuurlijk kan er ook iets fundamenteler zoals het scherm of de videokaart kapot zijn, maar het hoeft niet per se een volledig defect te zijn.

Een softwareprobleem valt uit te sluiten. Zelfs bij het bootscreen geeft hij de blauwe kleur.
Het merk van mijn laptop is een Toshiba Sattelite laptop.
Maar ik heb al eens een Google search gedaan en blijkbaar hebben meerdere consumenten dit probleem met hun scherm.
Nuja, anders is het afwachten tot maandag.
Bedankt voor de hulp.

Hallo

Sluit eens een extern scherm aan op deze laptop.

Zo weet je onmiddelijk of je het bij de videokaart moet zoeken.

Indien dit o.k. is , kan een defekt t.f.t. paneel , defekte lamp of invertor , of een defekt/losgekomen "flatcable" de mogelijke oorzaak zijn.

Jammer genoeg geen volledig typenr/ouderdom vermeld , waardoor er geen specifieke/gerichte info kan worden gegeven.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan