LaserJet4050

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaanM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik heb een hp laserjet 4050 in een netwerk staan. Maar als ik dan de printer wil reinigen (of hoeft dat bij deze niet????) dan zou ik niet weten waar ik dat moet doen en vooral hoe.. Het is een tweedehands, dus ik heb er geen handleiding bij.

Er komen nl aan de zijkant van de geprinte papieren kleine zwarte inktstreepjes te staan van ong. 1 cm lang en om de halve cd. Heel irritant dus.. Wie weet hoe ik dat weg kan krijgen? (bijgevoegd een voorbeeld van de streepjes)..

Of moet ik in het apparaat iets reinigen?

Bizar want ik heb geen probleem met die link...

Geplaatst door Raisa
Bizar want ik heb geen probleem met die link...

De link werkt wel,maar als ik op een taal klik,omte downloaden,dan blijkt de server onbereikbaar te zijn.

ik heb de handleiding nu binnen. Een HLO bestand. Maar waar krijg ik dat mee open? als ik t in Word open, krijg ik allerlei gekke tekens...

Het is te openen met Acrobat Reader.

Aan de lijnen op de print te zien is dit een probleem met de toner. Toner vervangen en lijntjes zijn verdwenen....... :thumb:

Meer info over de 4050 HP Support
Handleidingen

Maar goed dit is 100% zeker de toner...

Laatst bewerkt:
Maar als ik dan de printer wil reinigen (of hoeft dat bij deze niet????) dan zou ik niet weten waar ik dat moet doen en vooral hoe..
Of moet ik in het apparaat iets reinigen?

Het is handig om af en toe de toner die in de printer terecht komt weg te halen. Dit kan namelijk in de fuser (verhittingselement) terecht komen en als deze beschadigd kan het aardig wat geld kosten om te vervangen. Verder "moet" volgens HP de printer om de 200.000 prints een onderhoudsbeurt hebben. Het meest voorkomende probleem met deze printer is echter dat hij geen papier oppakt uit de lade. Als dit gebeurd moeten de 2 blauwe rolletjes vervangen worden en dan werkt ie weer zoals het hoort.... Hoop dat je hier genoeg info aan hebt.

k heb de toner verwisseld en nu gaat het printen beter. T is alleen helemaal bout dat ie niet vanuit de lade papier haalt.. ik krijg dat nog steeds allemaal papierstoringsmeldingen terwijl er helemaal geen papier vastzit. Ik doe het papier nu in de voorzijde en dat werkt redelijk.. alleen heb je nu aan de voorkant papier uitsteken wat toch weer ruimte inneemt..

Waarschijnlijk krijg 13.1 of 13.2 error. De twee seperation rollers (blauwe rollen, 1 in de lade en 1 aan de onderkant, trek de lade eruit en je kan m zien zitten) zijn waarschijnlijk versleten. Deze vervangen en het moet weer werken!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan