laserprinter gaat vanzelf offline

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
358
Hallo,

Ik heb een HP 2600 N Colorlaserjet die ingesteld staat als netwerkprinter voor 4 pc's die weer verbonden zijn met een switch. De Printer staat ook op die switch. De printer heb ik een vast ip adres meegegeven en dat werkt super. Maar eens in de zoveel tijd gaat de printer terug naar een oude instelling zonder vast ip-adres en je zult zien dat is net als er wat belangrijks geprint moet worden.
Dan pak ik mijn geprinte instellingen van de configuratie erbij en zet alles weer terug met vast ip-adres en dan werkt het weer voor zolang als het duurt.

Weet iemand op Helpmij hoe ik hier voor eens en altijd van verlost kan worden ?? en ik zal het wel fout doen, maar is er dan iemand die me kan vertellen wat ik fout doe ????
 
a. In je router alvast instellen dat áls de printer zijn instellingen verliest (en dus weer terugvalt op "Automaisch ip-adres verkrijgen" (=DHCP)) je de router ervoor klaar hebt staan. Dus dat je in de DHCP lease-tabel (of waar dat ook maar in te stellen is in de configuratie'website' van de router) dat het MAC-adres van de router altijd het ip-adres krijgt toegewezen dat dat je nu vast instelt op de printer.
b. Haal eens de stroom een aantal minuten van de printer af, en kijk of alles weer terugvalt naar fabriekswaarden. Als dat het geval is, dan is de printer (momenteel) niet meer in staat om, bij stroomstoringen, de instellingen te bewaren. Ik zou het dan zo doen dat je de printer gewoon instelt op DHCP toegewezen ip-informatie én die reservering te doen in de router, zodat de printer telkens hetzelfde ip-adres krijgt (ook na stroomstoringen etc.)

Algemeen gesteld plaats ik zelf netwerkprinters altijd zo dat er
a. Een vast ip-adres is ingesteld, maar
b. Dat ook in de DHCP scope datzelfde ip-adres is gereserveerd voor het MAC adres van de printer, voor het geval ik de printer moet terugzetten naar fabriekswaarden. Bovendien is dan (ook voor anderen) meteen bekend wélk ip-adres ik bedacht heb voor de printer, zelfs zónder de statuspagina te hoeven uitdraaien etc.

Tijs.
 
Gebeurt het wel eens dat je de stroom eraf haalt ,terwijl de printer aan staat.
Dan verliest de printer zijn instellingen en gaat terug naar standaard instellingen.
 
a. In je router alvast instellen dat áls de printer zijn instellingen verliest (en dus weer terugvalt op "Automaisch ip-adres verkrijgen" (=DHCP)) je de router ervoor klaar hebt staan. Dus dat je in de DHCP lease-tabel (of waar dat ook maar in te stellen is in de configuratie'website' van de router) dat het MAC-adres van de router altijd het ip-adres krijgt toegewezen dat dat je nu vast instelt op de printer.
b. Haal eens de stroom een aantal minuten van de printer af, en kijk of alles weer terugvalt naar fabriekswaarden. Als dat het geval is, dan is de printer (momenteel) niet meer in staat om, bij stroomstoringen, de instellingen te bewaren. Ik zou het dan zo doen dat je de printer gewoon instelt op DHCP toegewezen ip-informatie én die reservering te doen in de router, zodat de printer telkens hetzelfde ip-adres krijgt (ook na stroomstoringen etc.)

Algemeen gesteld plaats ik zelf netwerkprinters altijd zo dat er
a. Een vast ip-adres is ingesteld, maar
b. Dat ook in de DHCP scope datzelfde ip-adres is gereserveerd voor het MAC adres van de printer, voor het geval ik de printer moet terugzetten naar fabriekswaarden. Bovendien is dan (ook voor anderen) meteen bekend wélk ip-adres ik bedacht heb voor de printer, zelfs zónder de statuspagina te hoeven uitdraaien etc.

Tijs.

Zo zo dat is nogal wat voor een leek op router gebied. Sterker nog ik weet niet eens of ik dit wel kan instellen. Maar ik ga zoeken en klooien of ik het kan vinden in de instructies van mijn experiabox ( ja ik weet het is een *****ding, maar werkt bij mij best ). En anders moet ik eens in de zoveel tijd gewoon printer instellingen veranderen, het is dan maar zo.

Bedankt voor het meedenken en ik laat weten of het lukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan