laserprinter onderaan woorden herhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vooskaert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2009
ik ben nieuw op dit forum, maar hoop toch dat dit de weg is om een oplossing te vinden voor mijn probleem,

ik heb namelijk een laserprinter (oki c9500) die perfect werkt, op een detail na, op elk blad drukt hij onderaan de letters een tweede keer, zo'n 8 cm naast waar de letters moeten staan. de tweede keer dat de letters er staan, zijn ze wel niet zo duidelijk, maar dit werkt wel heel storend uiteraard. het is enkel in de onderste helft dat hij dit doet (op zo'n 8 cm van de onderkant)

hopelijk weet iemand hiervan de oorzaak, of nog beter de oplossing.

alvast bedankt

Welkom bij de Helpmij!

Ik zou niet teveel energie steken in het zoeken naar de oplossing. Zeker niet als bij elke print uit elke applicatie dit euvel zich voordoet. Dat zit vermoedelijk in het aanstuurgedeelte (dirver). Als het mijn printer was dan zou ik het ding in apparaatbeheer deïnstalleren en vervolgens de pc opnieuw opstarten en de printersoftware opnieuw installeren. Uiteraard moet je wel de juiste en laatste drivers voorhanden hebben voorfdat je deze actie uitvoert, maar eenmaal gedaan schat ik de kans vrij groot in dat het probleem over is. Wat gebeurt er als je de printer een testpagina laat afdrukken?

Laatst bewerkt:
bij de testpagina's doet hij dit ook, dus de drivers kunnen het niet zijn helaas, anders was dit vlug op te lossen

Dan ben ik bang dat de printer terminaal is en uit je antwoord begrijp ik dat je dat reeds al vermoedde?

ondertussen werd het probleem opgelost door enkele onderdelen te vervangen, en we zagen dat het uiteindelijk simpelweg een drum was die naar de haaien was. ook al gaf hij op het service-blad aan dat die nog 19% van zijn leven voor zich had, lag het eigenlijk al achter zich :p

toch bedankt aan iedereen die probeerde te helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan