• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Last Row met één ingevulde rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralf1991

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2014
Beste Helper,

Ik heb het volgende probleem:
Ik heb onderstaande code die opzich prima werkt wanneer er 2 of meer cellen zijn ingevuld in kolom A. Wanneer alleen cel A2 is ingevuld dan werkt de code niet meer.

Hoe los ik dit op?

Sheets("Containers to be added").Select
Lastrow = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row

Range("B2").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=VLOOKUP(RC[-1],'Input Caslijst'!C[2]:C[24],21,0)"
Range("B2").AutoFill Destination:=Range("B2:B" & Lastrow)

Range("C2").Select
ActiveCell.FormulaR1C1 = "=RC[-2]"
Range("C2").AutoFill Destination:=Range("C2:C" & Lastrow)

Bedankt!!

Wat is de foutmelding?
Er is op het eerste zicht geen reden toto fouten.

Ik krijg de foutmelding 1004. Deze melding krijg ik alleen wanneer er maar een regel is ingevuld in kolom A. Ik kan wel een If Then maken dat wanneer er maar een regel is ingevuld dat er geen autofill plaats vindt, maar wellicht is er een oplossing om de error direct aan te pakken?

Die foutmelding 1004 betekend dat er een index out of range is. Dus bijvoorbeeld een negatief regelnummer. Zoals Sylvester al opmerkte.

@Ralf1991,

Als je code plaatst dan graag tussen de daarvoor bedoelde tags. Je kan fouten wel laten negeren maar beter is het om deze op te vangen. Dus toch een IF lusje.

Code:
Sub DoeIets()
With Sheets("Containers to be added")
    Lastrow = .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
    If Lastrow < 2 Then
    MsgBox "er zijn geen gegevens"
    Else
        .Range("B2").FormulaR1C1 = "=VLOOKUP(RC[-1],'Input Caslijst'!C[2]:C[24],21,0)"
        .Range("C2").FormulaR1C1 = "=RC[-2]"
        If Lastrow > 2 Then .Range("B2:C2").AutoFill Destination:=Range("B2:C" & Lastrow)
    End If
End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan