Last van aardlus, kan dit het oplosseb ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

unknowuser

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2012
Hallo mensen. Ik heb een analoge headset (dus met 3.5 mm aansluitingen), alleen heb ik er een aardlus als kwaal bij. Ik heb op internet lopen zoeken naar oplossingen, en toen kwam ik er achter dat USB Digitaal was (dat dat nog niet bij me was opgekomen), ik heb nu een externe soundcard gevonden voor 30 eurie: http://www.takeitnow.nl/product/4549371/?c_id=972&channel_code=40&product_code=49052400

Zou dit de aardlus kunnen oplossen, en nog belangrijker: kan ik in mijn gameplays die ik opneem, gewoon hiermee me stem kunnen recorden. Weet namelijk niet 100% zeker of dit compatible is met Fraps enz.

Graag reactie's....

Laatst bewerkt:
Hallo

" Hallo mensen. Ik heb een analogen headset (dus met 3.5 mm aansluitingen), alleen heb ik er een aardlus als kwaal bij"

Met deze geleverde info is er slechts 1 conclusie mogelijk:

Zo goed als zeker kun je / en heb je --> GEEN <-- aardlus.

Meer tot de mogelijkheden behorende "tussen de regels lezende" is deze p.c. niet voorzien van een korrekt werkende aarding ???

Of ... onvoldoende/niet werkende afscherming signaal dragende kabeltjes...

Peter

Met een USB headset heb je inderdaad geen last van brom, maar het zou idd nog wel eens lastig kunnen worden om een USB headset samen met gamegeluid te horen/op te nemen. Zo'n USB headset 'gedraagt' zich namelijk als een geluidskaart, en dan zou je 2 geluidskaarten tegelijk hebben draaien.
Dus dan maar de analoge Headset. Voor een tientje heb je een nieuwe, maar het kan inderdaad ook aan de geluidskaart liggen, of aan de aarding vd PC. Gebruik je een geaard stopcontact?

Met een USB headset heb je inderdaad geen last van brom, maar het zou idd nog wel eens lastig kunnen worden om een USB headset samen met gamegeluid te horen/op te nemen. Zo'n USB headset 'gedraagt' zich namelijk als een geluidskaart, en dan zou je 2 geluidskaarten tegelijk hebben draaien.
Dus dan maar de analoge Headset. Voor een tientje heb je een nieuwe, maar het kan inderdaad ook aan de geluidskaart liggen, of aan de aarding vd PC. Gebruik je een geaard stopcontact?

Het kastje is toch de geluidskaart, en niet mijn headset. Als ik dan de headset aansluit zou het toch via via kunnen ? Ik weet dat het idd aan de headset zelf lig, maar hij wordt momenteel vervangen (band was gescheurd), mede ook omdat het merk is (CM Storm). Dat is ook de reden waarom ik niet zo ff een nieuwe headset koop. Heb er al fors aan zitten uitgeven, en dit is dan nog het laatste. Belangrijkste reden is dat ik zo'n gamekanaal heb op YouTube, en wegfilteren wel werkt, maar dat daardoor ook mijn stem door wordt beïnvloed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan