Last van virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cheryl

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Hallo,

Ik heb last van een virus genaamd: Malware Defense. Het lijkt alsof het een anti-virus programma is, maar dat is niet zo.
Ik krijg hierdoor elke keer pop-ups of ik iets wil kopen en dat mijn computer gevaar loopt.
Ik heb al met verschillende virusscanners het geprobeerd, maar tevergeefs. Er is zelfs een map in Program files wat letterlijk Malware Defense heet. Wanneer ik deze verwijder komt hij gewoon weer terug en blijven de pop-ups komen. Ook heeft het een eigen icoontje naast de tijd rechtsonder in beeld.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Laatst bewerkt:
Het is inmiddels alleen maar erger geworden. Als ik bij geschiedenis kijk zie ik sites die ik nooit bezocht heb. Ik hoor heel af en toe muziek of iets dergelijks, terwijl ik niets aan heb staan. Al mijn processen gaan enorm langzaam. Ik heb geen idee meer wat ik moet doen. Iemand die mijn kan helpen?

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware) hier.
  • Start de computer op in veiligemodus met netwerkmogelijkheden.
  • Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
  • Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".
  • Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
  • Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
  • Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.
Kopieer en plak de inhoud van het logje in je volgend antwoord.
Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.
Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

:thumb:

@Yoyo13: Probleem is dat juist MBAM blijkbaar niet gebruikt kan worden vanwege het virus.
Die link van BleepingComputer.com gebruikt MBAM, maar die kan blijkbaar nu niet geïnstalleerd of geopend worden.

Tijs.

Inderdaad, dat heb ik al geprobeerd.
Misschien een ander programma?

Download en installeer a-squared Free.
  • Na de installatie start je a-squared Free.
  • a-squared Free zal nu even vragen om up te daten, klik hier op Ja.
  • Indien a-squared Free opnieuw moet opstarten om de update te voltooien laat je dit doen. Start a-squared Free daarna weer op en controleer of je alle updates hebt.
  • Klik daarna op Nu scannen in het startscherm.
  • Kies in het volgende scherm voor een Diepe scan.
  • Als de scan voltooid is klik je op Rapport opslaan. Sla dit op je bureaublad op en post het in je volgend bericht

Download en installeer a-squared Free.
  • Na de installatie start je a-squared Free.
  • a-squared Free zal nu even vragen om up te daten, klik hier op Ja.
  • Indien a-squared Free opnieuw moet opstarten om de update te voltooien laat je dit doen. Start a-squared Free daarna weer op en controleer of je alle updates hebt.
  • Klik daarna op Nu scannen in het startscherm.
  • Kies in het volgende scherm voor een Diepe scan.
  • Als de scan voltooid is klik je op Rapport opslaan. Sla dit op je bureaublad op en post het in je volgend bericht

Ik ben nu al een tijdje aan het scannen. Is het ook nog de bedoeling dat ik de gescande virussen verwijder? Of komt dat later pas? :)

Zet ze na het scannen maar in quarantaine.

De scan was voltooid en ik heb toen het rapport opgeslagen. Toen moest ik mijn computer herstarten. En dat lukt niet meer. Hij is compleet gecrashed. Elke keer wanneer hij bij het menu van de namen komt, valt hij weer uit. Ik breng hem morgen naar een computerwinkel in de buurt.

De scan was voltooid en ik heb toen het rapport opgeslagen. Toen moest ik mijn computer herstarten. En dat lukt niet meer. Hij is compleet gecrashed. Elke keer wanneer hij bij het menu van de namen komt, valt hij weer uit. Ik breng hem morgen naar een computerwinkel in de buurt.
Start ie ook niet meer in veilige modus?

Start ie ook niet meer in veilige modus?

Nee, welke optie ik ook probeer. Eerst lijkt hij op te starten maar dan opeens valt hij letterlijk uit en is het stil. Ik zie verder ook niets. Zoals bijv. een zwart scherm met de opties in veilige modus starten etc. Ik kan alleen dit menu krijgen wanneer ik F8 gebruik. En dan alsnog valt hij uit als hij bezig is met opstarten.

Ik heb echt een hekel aan mensen die virussen en adware etc. maken. :evil:

Heb je de installatie-cd van windows?

Ja, die heb ik. Ik zat te denken om misschien een repair uit te voeren. Maar het punt is dat ik niet weet welk service pack nummer op mijn computer is geinstalleerd. Plus ik heb geen één backups. Dus mocht er iets mis gaan, ben ik misschien alles kwijt. Je weet het maar nooit met een repair. Plus ik ben nogal een noob.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan