Last van zeer veel spammers

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeaBoy

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2012
Hoi, op mijn Drupal-website heb ik al ruime tijd last van spamregistraties. Het zijn er makkelijk honderden per dag dat ik moet verwijderen.
Nu staat voor de moment het registratieformulier uitgeschakeld, maar tegen eind deze maand zou ie terug open moeten zijn voor de bezoekers gezien de website seizoen-gebonden is.

Ik heb al van in het begin een captcha-module geïnstalleerd om het probleem tegen te gaan, maar het lijkt niets te helpen.
Iemand een idee om het aantal spam-registraties te kunnen minimaliseren a.u.b.?

Hoi Naarling. Die countryban, helpt dat enkel tegen het registreren of kunnen buitenlandse bezoekers geheel niet meer de website bezoeken?
De meeste bezoekers komen uit België en Nederland. Maar we hebben ook enkele vaste bezoekers uit Frankrijk en Duitsland.

Die module zet de site op alleen lezen stand voor geselecteerde landen. Ze kunnen de site dan wel bekijken, maar zich niet registreren of inloggen. Je hoeft Frankrijk en Duitsland natuurlijk ook niet uit te sluiten. Je kunt proberen aan de hand van de IP adressen uit te vogelen waar je spammers zitten. Als ze echt willen houdt dieban ze trouwens niet tegen, dan gebruiken ze gewoon een proxy,maar het is in elk geval en extra hindernis.

Ik kan het proberen, maar m'n website heeft Drupal 7 denk ik. Is er een alternatief?

Ik ken er geen. Maar je kunt natuurlijk ook zelf even googelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan