Hey hallo iedereen.
Ik heb wel vragen gevonden die met dit onderwerp te maken hebben maar in mijn probleem zitten kleine haken en ogen waardoor ik er toch niet helemaal uit kom vrees ik.
Hoop dat iemand hulp kan bieden.
wat ik heb:
2 tebellen: 'Systemen' en 'Itemslijst'
-Systemen is een tabel gevuld met systeem gegevens,
-en Itemslijst is een opzoek verfijn tabel.
2 fromulieren: 'AddNewItemsTypes' (niet erg belangrijk voor mijn vraag) en 'NieuwSystemen' waar het grote probleem in zit.
Wat ik wil berijken is dat:
als je b.v. IBM selecteerd je bij types alleen de IBM types kan kiezen.
Verander je IBM naar Dell mogen alleen de Dell types te kiezen zijn. Deze gegevens staan vermeld in de 'ItemsLijst' tabel.
Geen van de selecties worden weggeschreven in een tabel maar vormen samen een "IDItem" die wel opgeslagen word in het record.
ik heb een klein voorbeeld toegevoegt :thumb:
Ben erg benieuwd
Ik heb wel vragen gevonden die met dit onderwerp te maken hebben maar in mijn probleem zitten kleine haken en ogen waardoor ik er toch niet helemaal uit kom vrees ik.
Hoop dat iemand hulp kan bieden.
wat ik heb:
2 tebellen: 'Systemen' en 'Itemslijst'
-Systemen is een tabel gevuld met systeem gegevens,
-en Itemslijst is een opzoek verfijn tabel.
2 fromulieren: 'AddNewItemsTypes' (niet erg belangrijk voor mijn vraag) en 'NieuwSystemen' waar het grote probleem in zit.
Wat ik wil berijken is dat:
als je b.v. IBM selecteerd je bij types alleen de IBM types kan kiezen.
Verander je IBM naar Dell mogen alleen de Dell types te kiezen zijn. Deze gegevens staan vermeld in de 'ItemsLijst' tabel.
Geen van de selecties worden weggeschreven in een tabel maar vormen samen een "IDItem" die wel opgeslagen word in het record.
ik heb een klein voorbeeld toegevoegt :thumb:
Ben erg benieuwd

Bijlagen
Laatst bewerkt: