Lastig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

vayreda

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Hoi allemaal,
Op mijn werk heb ik een programma lopen en daar is sinds kort een nieuwe versie van internet Explorer 8 geinstalleerd.

Het is een simpel programma met een aantal buttons die verwijzen naar Excel sheets etc.. zie code:

Private Sub jk99Button_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles jk99Button.Click
System.Diagnostics.Process.Start(directoryNaam & "\Map\sheet.xls")
End Sub

Er is een variabel (directoryNaam &) aangemaakt om op verschillende plekken deze sheets te benaderen. Alles werkt goed.

Er is ook een map waar meerdere bestanden staan en deze wordt benaderd met de volgende code:

Private Sub lokButton_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles lokButton.Click
Dim Explorer As SHDocVw.InternetExplorer
Explorer = New SHDocVw.InternetExplorer
Explorer.Visible = True
Explorer.Navigate(directoryNaam & "\map2009

Nu hebben ze binnen het bedrijf na het installeren van Explorer 8 het volgende gedaan en hier is meteen het probleem:

Wij draaien onder Citrix en RES en binnen deze applicaties mag explorer.exe niet rechtstreeks aangeroepen worden.
RES lost dit op door een kopie van explorer.exe te maken en deze pexplorer.exe te noemen.
Verkenner acties binnen RES draaien dan ook onder pexplorer.exe

Zij geven als oplossing het volgende:
Als achter de knop Map2009 een commando in de vorm van: %windir%\pexplorer.exe S: wordt gebruikt, dan werkt het.

Nu heb ik twee vragen?
1. Hoe verwerk ik het commando hierboven geschets?
2. En is er misschien een commando om de map2009 te benaderen zonder het gebruik van Explorer?

Ps. Het programma werkte al onder Citrix en Res.

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen?
Bedankt.

Dus deze application moet je bestanden openen?

Code:
%windir%\pexplorer.exe

Hoi Super ABC,

Bedankt voor je reactie.

Het moet de map "\map2009 kunnen openen.
Zie code:
Private Sub lokButton_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles lokButton.Click
Dim Explorer As SHDocVw.InternetExplorer
Explorer = New SHDocVw.InternetExplorer
Explorer.Visible = True
Explorer.Navigate(directoryNaam & "\map2009

Ik weet niet hoe ik het commando %windir%\pexplorer.exe moet opnemen in de code!
En herkend VB.net pexplorer.exe?

Ik hoor het wel.....nogmaals bedankt.

Dit programma heb ik al een aantal jaren lopen en destijds heb ik ooit de internet explorer gebruikt om mappen te kunnen benaderen. Dat werkte en misschien waren er ook andere commandos om een map te benaderen, maar dat weet ik niet.

Dus ik weet niet precies wat de Explorer inhoud in mijn code! Nooit verder bij stil gestaan, want dit werkte.

Sorry, maar ik hoop dat je het kunt begrijpen?

Ik kom dit namelijk nergens tegen in Visual Basic:

Code:
SHDocVw

Dat klopt (deze code heb ik een aantal jaren zo over genomen) Ik krijg ook een foutmelding tijdens de setup, maar dan zet ik SHDocVw op Exclude bij Refrences en de foutmelding is verdwenen. Steeds is dit goed gegaan. Spreek je.

Hoi Super ABC,
Ben zelf toch even aan de slag gegaan en heb het volgende gedaan:
Ik heb eerst in program files een kopie van de internet explorer 8 gemaakt en deze hernoemd naar pexplorer.
Vervolgens heb ik de code aangepast, zie onder:

Dim pexplorer As SHDocVw.InternetExplorer
pexplorer = New SHDocVw.InternetExplorer
pexplorer.Visible = True
pexplorer.Navigate(directoryNaam & "\Map2009")

Ik krijg geen foutmelding tijdens Debug....en de buttons werken naar behoren.
Nu nog een setup maken, testen bij mijn bedrijf en kijken of het werkt. Laat je horen hoe het is gegaan. Bedankt nog voor het meedenken.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan