• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lastige formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Wanneer de actuale waarde buiten de waarden van het bereik valt, in dit geval groter is dan 82,5 of kleiner dan 67,5, dient de actuele waarde een kleur te krijgen. Dit dient ook te gebeuren in het geval de actuele waarde negatief wordt.

Ben al enige tijd bezig, maar krijg het niet voor elkaar. Wie kan mij hierbij behulpzaam zijn?

Boerman

Bijlagen

Met voorwaardelijke opmaak ben ik tot dit resultaat gekomen.
Kun je hier verder mee?

Bijlagen

Popipipo,
Het toevoegen van een tweede voorwaarde ( kleiner 0) heeft geen enkele zin.
Een negatieve waarde valt immers al onder voorwaarde 1, die het eerst wordt uitgevoerd.
Daarom zal met jouw oplossing de celkleur nooit rood worden.

Popipipo,
Het toevoegen van een tweede voorwaarde ( kleiner 0) heeft geen enkele zin.
Een negatieve waarde valt immers al onder voorwaarde 1, die het eerst wordt uitgevoerd.
Daarom zal met jouw oplossing de celkleur nooit rood worden.

Dan zet je voorwaarde 2 als eerste, dan gaat het lukken toch?

Dan zet je voorwaarde 2 als eerste, dan gaat het lukken toch?
Ik had ze inderdaad omgedraaid.
Bedankt voor de correctie

Bedankt voor de geboden oplossingen, maar ik heb de vraag niet correct geformuleerd. :o

De actuele waarde dient rood te worden wanneer deze buiten het bereik vallen. De actuele kan eventueel ook negatief zijn. Er is een formule ingegeven, maar het werkt niet.

Is er toch een oplossing?

Boerman

Bijlagen

De vw op E22 is bijna goed. Probeer:
Code:
=(OF($E$22>$G$19;$E$22<$C$19))
Groeten,
Richard

Bedankt.Ik zat er al dicht bij.

Ik ben bekend met het feit dat in Excel 2003 maar 3 kleuren als voorwaardelijke som kan hanteren of je dient VBA te gebruiken. In heb nu al 2 kleuren gebruikt en heb dus een kleur over die ik wil gebruik voor de gevraagde formule.

De geboden oplossing werkt prima wanneer de waarde positief is, maar wanneer de actuale waarde negatief wordt, en dus ook het bereik, dient de actuele waarde ook getoetst te worden. Zie bijlage.

Is dit in 1 formule te vatten?

Boerman

Bijlagen

Ik ben zelf nog aan het knutselen geweest en het is gelukt.;)

Iedereen bedankt.

Boerman

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan