• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lastige vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boverduyn

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2016
Hallo allemaal,

Ik heb twee vragen waar ik niet uit kom.
Ik zal ze gaan uitleggen aan de hand van het excel bestand wat ik hierbij heb geüpload.

1 = Wanneer ik de jaren verander, verandert er logische wijs ook de getallen en dat is goed. Nu wil ik ook dat de opmaak mee verandert, dus wanneer er geen getal staat moet er ook geen opmaak zijn.

2 = bij a17 tot a20 wil ik de totale rente laten zien bij verschillende jaren en verschillende rente. Wanneer ik bij A3 de soort aflossing verander, veranderen die getallen ook. Dus A17 moet het totaal aan rente zijn bij A3 linear en A18 bij annuiteit. Ze moeten alleen veranderen wanneer je de getallen in b6 tot b9 verander en niet wanneer ik in A3 een ander soort kies.Wellicht ga ik nu te ver met mijn eisen en is dit heel ingewikkeld.

alvast bedankt !

:thumb:Bekijk bijlage Project FRK.xlsx

Voor die opmaak kan je de volgende gebruiken:

=EN(D4<>"";D4>0)

Voor de 2de vraag moet er een beetje meer uitleg bij (voor mij toch) ben geen financiële kenner.

Bedankt voor de reactie, ik heb het op een andere manier opgelost!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan