Laten zien van informatie door aanvinken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik schiet al aardig op. Moest natuurlijk eerst wat tabellen ergens vandaan toveren met relevante gegevens, waar ik een formulier van kan maken. In dat stadium zit ik nu. D.w.z. ik heb nu een formulier waarin je per klant kunt aangeven welke velden hij mag zien. Nu dus nog een bestelformulier waarin die keuzes terug komen. Ga er vanavond/morgenavond wel uitkomen denk ik.

info zichtbaar met aanvinken

TOP !! Waarom heb je trouwens deze naam :) ?

Is dit trouwens je beroep ? Werken nu zelf via een extern bureau met navision...als je daar in thuis bent moeten we eens praten....

Ik werk als applicatiebeheerder bij de gemeente Amsterdam. Navision heb ik moeten googelen; zegt geloof ik wel genoeg ;)
En je eerste vraag: een samenvoeging van sterrenbeeld en huisvorm...

mooi man...:P huisvorm en sterrebeeld, whaha,,,:),hoe kom je erop
Ben waterman, woon samen met een tweeling broer...:confused:Zijn een team, krijg dit nooit met een ander....:)

Goed, hoe nu verder..? Weet nu wie/wat je bent , en dat je iets kunt betekenen.Concreet...ik zoek dus een oplossing voor deze uitdaging maar er zijn er veel meer "goudvis" Laat eens zien wat je kan.....

Groeten,

Gert-Jan

Gaat vanavond niet meer lukken, maar ben er wel bijna...
(Moet de spanning uiteraard ook een beetje opbouwen ;) )

Dag Goudvis,

Ben heeeeeeeeel benieuwd:thumb:

Vandaag een personeelsfeestje.... Weliswaar zonder kopieermachinegrapjes, maar toch leuk genoeg om mij een dag van de pc te houden!
Toch een kleine update: ik heb nu een formulier waarop je per klant kunt aangeven welke velden hij mag zien. Dit werkt dan door in de tabel Bestellingen, waar de informatie uit de Klantentabel wordt gehaald en verwerkt. Dus daarmee is eigenlijk al de vraag die stelde beantwoord. Om het geheel visueel aantrekkelijk te maken, komt er nog code bij die alles netjes op het scherm zet, en de labels boven de juiste velden plaatst. Want die gaan uiteraard ook schuiven. Dus: het principe werkt, de laatste loodjes zijn nog in beweging!

Dag Goudvis,

Ben erg benieuwd hoe het er uit ziet...groetjes en een fijne dag verder :thumb:

Gert-Jan

Heeft even geduurd, maar 't was dan ook een wat langduriger klusje...
In het voorbeeldformulier zit bovenin een lijstje met velden die je aan- of uit kunt zetten. De velden zie je dan terug in het subformulier.

Laatst bewerkt:

Dag OctaFish,

Ziet er keurig uit, maar kan alleen het eerste bestand openen met de aan vink blokjes boven in ? Het tweede is niet te openen. Krijg dan de melding "geen bestand uit te pakken" Is het bestand zo groot dat je het moet inpakken of kun je het als ACCES bestand versturen ?

Hoe kan ik zien hoe je dit in elkaar hebt gezet Octa Fisch...

Alvast bedankt, :thumb:

Gert-Jan

Het bestand is in twee delen gecomprimeerd, anders kan HelpMij 'm niet oploaden. Dus: als je de eerste opent, wordt het gehele bestand in één keer uitgepakt. Kortom: volgens mij heb je 'm al...
Blijkbaar valt het resultaat tegen ;)

Bestanden zien met aan vinken

Dag Octafish,

Ben op het werk, waren wat problemen. Heb het dus gezien, maar hoe kan ik nu laten zien wat een klant wel of niet wil zien ? Doe ik dit via een rapport ?

Ziet er prima uit hoor, maar moet me er meer in verdiepen merk ik nu.

Groetjes,

Kom vanavond bij je terug als je dat goed vindt...

Gert-Jan:thumb:

Op het formulier fCompany leg je vast welke velden uit het raster mogen worden gezien op het formulier fCompany_Bestellingen. Dat doe je door de selectievakjes aan of uit te zetten.
Voor het gemak heb ik dat ook geïntegreerd in het fCompany_Bestellingen, waar je bovenin dus dezelfde selectievakjes ziet. Door die aan of uit te zetten, zie je de velden in het subformulier verdwijnen of verschijnen.
Ik heb er even een nieuwe versie bijgedaan, omdat het subformulier in de vorige versie te klein was, zodat je niet alle velden kon zien als alle velden aangevinkt waren. Da's nu dus opgelost.

Bijlagen

Dank je Octafish, ziet er prima uit. ;) Ga het nu proberen bij onze eigen formulieren.
wil je bedanken voor deze oplossing, groetjes,

Gert-Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan