• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Laten zien welk bedrijf max waarde heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik kan zelf geen .rar bestanden openen maar ik ga ervan uit dat het goed is.
Mijn idee van gister slaagde grotendeels maar ik ben (nog) niet tevreden met het resultaat.

Ik laat het voorlopig aan de vraagsteller over of ze met je oplossing uit de voeten kan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als je ALLE bedrijven wil tonen die evenver "mis" zitten dan is dit misschien een idee.
(idem dito voor minimale voorspelfout)

Ik krijg nu nog steeds maar 1 bedrijf per rij te zien, terwijl er toch vaker bedrijven hetzelfde min of max antwoord geven.
Daarnaast krijg ik in mijn bestand (ik heb de formule overgenomen in het document wat ik gebruik) ook in sommige cellen #n/b of een antwoord wat niet kan.

Kun je me uitleggen wat je gedaan hebt, dan kan ik er zelf mee puzzelen om het op te lossen. Of aanwijzingen ofzo, want ik vind het super knap wat jullie gedaan hebben en ook heel erg bedankt. Maar het klopt dus voor mij nog niet helemaal.

Elletje,

Bedenk dat :
-in de kolommen AH; AJ en AL matrix formules staan.
(te bevestigen met Ctrl-Shift-Enter en niet Enter)

-de formule in de eerste en laatste rij van AJ lichtjes anders is.

-in deze kolom de bedrijven met dezelfde "score" getoond worden met hun gelijke rangorde

-het "in praktijk" bijna niet te verwezenlijken is om in dezelfde rij meerdere bedrijven te plaatsen die hetzelfde resultaat behalen (vandaar mijn benadering -zie vorig punt)

Laatst bewerkt:
Het klopt nog niet helemaal. Het is voor mij nog niet helemaal bruibaar, omdat niet bij elke cel het beste / slechtste bedrijf naar voren komt.
Maar ik heb zelf geen idee hoe ik dat zou moeten oplossen.

Hallo,

Volgens mijn zeer onbescheiden mening komt bijgevoegd bestand (behoorlijk) overeen met wat je wilt hebben.
In het bestand staan 2 blokken met kolommen. In het 1e (blauwe) blok staan de waardes die het verst verwijderd liggen van de 0. In de kolommen daarnaast de bijbehorende banken.
In het 2e blok (oranje) staan de waardes die het dichtst bij de 0 (of op 0) liggen. En daarnaast weer de banken die daarbij horen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan