Hallo hallo,
Sorry als ik iets verkeerd doe, ben nieuw hier
Ik heb een vergelijkbaar probleem, dus ik dacht dat we misschien samen kunnen werken/elkaar helpen.
Ik ben hier bij m'n ouders thuis (op een boerderij in Flevoland) en internet is hier al jaren langzaam.
Wat gegevens:
KPN internet basis
8 Mbit download - 1 Mbit upload
25 euro/maand
~2km afstand tot centrale (http://www.speedtest.nl/adsl/)
Modem: SpeedTouch 510
3 computers (bedraad)
1 draadloos internet access point (linksys wireless-g access point). Hier zitten soms 1 tot 4 laptops/telefoons op
Score bij ping- en speedtesten:
~30 ms latency
~2.42 Mb/s download
~0.37 Mb/s upload
Dit is dus ongeveer 1/3 van waar we voor betalen. Dit is op zich niet heel erg, maar als ik probeer te gamen, heb ik meestal vertragingen van 400-2000 ms. Met downloaden kom ik wel rond de 700 KB/s.
Ik heb gebeld met kpn, maar die zeggen dat ze er niks aan kunnen doen omdat we gewoon te ver weg wonen van de centrale...
Iemand een idee hoe m'n latency omlaag kan?
Sorry als ik iets verkeerd doe, ben nieuw hier

Ik heb een vergelijkbaar probleem, dus ik dacht dat we misschien samen kunnen werken/elkaar helpen.
Ik ben hier bij m'n ouders thuis (op een boerderij in Flevoland) en internet is hier al jaren langzaam.
Wat gegevens:
KPN internet basis
8 Mbit download - 1 Mbit upload
25 euro/maand
~2km afstand tot centrale (http://www.speedtest.nl/adsl/)
Modem: SpeedTouch 510
3 computers (bedraad)
1 draadloos internet access point (linksys wireless-g access point). Hier zitten soms 1 tot 4 laptops/telefoons op
Score bij ping- en speedtesten:
~30 ms latency
~2.42 Mb/s download
~0.37 Mb/s upload
Dit is dus ongeveer 1/3 van waar we voor betalen. Dit is op zich niet heel erg, maar als ik probeer te gamen, heb ik meestal vertragingen van 400-2000 ms. Met downloaden kom ik wel rond de 700 KB/s.
Ik heb gebeld met kpn, maar die zeggen dat ze er niks aan kunnen doen omdat we gewoon te ver weg wonen van de centrale...
Iemand een idee hoe m'n latency omlaag kan?