Latency met microfoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

philipbergwerf

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Hallo,

Ik heb als geluidskaart de M-audio Delta 192. Ik heb 2 Behringer microfoons die allebei door een Behringer MIC200 voorversterker met de pc zijn verbonden in de geluidskaart.

Het vervelende is dat ik en een signaal door de speakers hoor zonder latency en nog een 2e ongewenst signaal met latency. in de gebruikersinterface zie je(zie bijlage) '1/2 in' en 'sw 1/2 rtn'. '1/2 in' loopt synchroon met mijn stem. 'sw 1/2 rtn' is het geluidsspoor waar gewoon alle geluiden van je pc door klinken en hier klinkt dus ook nog een signaal door en die heeft latency. Dat zorgt er voor dat je een ongewenst delay effect krijgt. Als ik 'sw 1/2 rtn' uitdraai hoor ik precies wat ik wil, namelijk dat het signaal door de speakers klinkt zonder latency alleen hoor je dan alle andere geluiden ook niet meer. Ik bedoel je kunt met skype niet de ander horen en geen liedjes afspelen met mediaplayer. 'sw 1/2 rtn' is dus eigenlijk de volumeknop van de geluidskaart. Ik snap echt niet hoe je dit op kunt lossen en heb echt al van alles geprobeerd. Heb al gekeken bij 'geluid'(van windows) tabblad 'opnemen'. en de 'ASIO/WDM buffer size' in tabblad 'hardware' van de M-audio interface staat op 64 samples dus daar kan het niet aan liggen. Het lijkt net of er nog een tweede audiodriver geactiveert is die latency heeft. die moet ik dus uit zien te schakelen. Hoop echt dat iemand hier wat meer van af weet.

Philip Bergwerf

_________________________________________________________________________________________________________________________________
bijlage: url]https://lh4.googleusercontent.com/WFx3Wbwp6kOtDOHY7UWWr_Rpr33TsJ5QBmOeSvzPja6bvCim4gY6d1PJ1LZRQAfTgdR2-9oiB8E[/url
[Ik hoop dat deze link werkt want hij komt van m'n google drive]

Met welk software maak je opnames?
Dus waar speel je in af en neem je in op?
(Link werkt niet)

In je opname software moet je zorgen dat je de input niet monitort. (Alleen direct monitoring in de control panal is zonder latency)

Laatst bewerkt:
Hallo Philip,
Heb je de 192 of de 1010 (plaatje)?
Maakt nogal wat verschil m.b.t. in en uitgangen.
Je geluidskaart software heeft de mogelijkheid om de ingang te monitoren (direct dus zonder latency)
Als je in de gebruikte software (of in je besturing systeem) de ingang ook monitort (Ingang naar uitgang) zal dat met latency zijn.
Je wil dit dus zo instellen dat je wel hoort wat je afspeelt maar niet de ingangen. (Die monitor je direct m.b.v. de software van je geluidkaart.)
Het wordt nog erger als je ook nog iets van een effect (plugin) gebruikt.

Probeer eens:
http://www.pixelboxcreative.com/delta-ableton5.html
op tabblad hardware settings het vinkje asio options (disable audio app...) aan te zetten.

Laatst bewerkt:
Oh sorry ik haalde dit plaatje van google maar zie nu dat deze van de 1010 is. ik heb de 192. Maar nogmaals: ook zonder een programma te hebben gestart hoor ik de microfoon verkeerd dus denk dat het een instelling in windows ergens moet zijn. Nog een bijzonderheid: Door mijn speakers hoor ik twee microfoonsignalen en door mijn koptelefoon alleen het vertraagde signaal. Hoe komt dit?

Hallo Philip, Je hebt gelijk.
Je kunt in de windows mixer kiezen of je ook de ingang wil horen, daar moet je hem uitzetten. (Deze heeft latency)
Je hebt Main en Monitor uitgangen op de geluidskaart.
Op de Main (en je koptelefoon) hoor je de instellingen van de Windows mixer.
Op de Monitor uitgang kun je (m.b.v. de M-Audio mixer) direct monitoren. (Dus je ingang zonder vertraging er bij (Bij geluid van Windows "Wave out 1/2" ) horen.

Bedankt hoe simpel kan het zijn had ik me eerder moeten bedenken. Alleen kan ik nu nog steeds de koptelefoon niet gebruiken want die zit dus direct in de geluidskaart en toch hoor ik door de koptelefoon latency. Ook is er dan maar 1 volumeschuif in de mixer te zien. Hij zit in de zelfde uitgangen aangesloten als mijn speakers dus snap ik niet waarom hij verschil maakt tussen een koptelefoon en speakers.

Bedankt alvast!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan