LaTex: TeXmaker naar PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACollijn

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Goedemiddag,

Voor de opmaak van mijn thesis ben ik verwezen naar het programma LaTex ipv Word, aangezien de opmaak hierbij van de inhoud losgekoppeld is, en je je niet druk hoeft te maken over verschuivende afbeeldingen, titels die in een ander lettertype tevoorschijn komen, onderschriften die verdwijnen, witregels die verschijnen, etc.

Ik heb hiervoor vandaag MikTex ge�nstalleerd, en de editor TeXmaker. Hierin zit inmiddels een template dat ik moet gebruiken voor de opmaak. PDFviewer staat aan. Maar de opdracht PDFLaTex werkt niet. Programma geeft aan dat het proces gestart wordt, maar dit eindigt niet.

Iemand suggesties hoe ik dit op kan lossen? Voor zover ik kan zien verwijzen de instellingen naar de juiste PDF Reader.

Gebruik de 'Snelle Compilatie' functie, en haal de gegenereerde PDF uit de bronmap.

Helaas, ook die lukt niet...
Proces wordt gestart, maar niet afgemaakt.

Heb je alle geopende texmaker documenten opgeslagen?

i.e er zijn in dit dropdown menu geen opslag pictogrammen?
6Q2b1.png

Ik kan je wel latex files sturen van een oud verslag als je wilt (kan je beetje zelf ermee klooien enzo).

Laatst bewerkt:
Ik ga vanavond nog een keer kijken. Helaas geen laptop waarmee ik het gelijk kan nakijken. De instellingen zagen er goed uit. Er stond maar 1 bestand open (alleen de te gebruiken template) en dat was opgeslagen. ik krijg nu ook geen .aux file meer of Dvi file terwijl dat eerst wel lukte. Ik kom er op terug, misschien is een oefenbestand wel handig ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan