Latop stroom

• Onderwerp starter Onderwerp starter Meel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Meel

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2004
Hoi,

sinds 2 weken loopt mijn laptop niet meer op zijn batterij. dat wil zeggen; hij gaat alleen nog aan als de stekker in het stopcontact zit. zodra het stekkertje dat achterin mijn laptop zit eruit gaat slaat hij onmiddelijk af. (nu is het extra vervelend dat dat stekkertje niet echt stabiel is...... en vaak losdraaid)

ik snap niet hoe dit kan. Ik heb wel het idee dat hij oplaadt want als de stekker erin zit dan gaat mijn lampje van 'opladen' aan. ook onder configuratiescherm zegt hij dat de batterij voor 96% vol is.

waarom kan hij niet meer overslaan naar de batterij? is dat computer of instellings probleem?!

heel erg bedankt alvast!!

groeten, Merel.

Hallo Meel,

Ik haal mijn batterij er altijd uit als ik op stroom ga.
Als de batterij een geheugen heeft en je steeds op stroom ga dan wordt de oplaadtijd steeds korter. dus op een bepaald moment is hij in 2 min opgeladen en dus heel snel weer leeg. Met mijn vorige laptop had ik dit namelijk ook, dus nu doe ik het anders.
Af en toe kijk ik hoe veel er nog aan stroom in zit, als het kort is wacht ik tot hij in de slaapstand gaat en dan laad ik hem weer op.
Mijn batterij komt steeds na het opladen weer op 3 uur gebruik.

Suc6, Wim

Accu kan kapot of versleten zijn.
Vergelijk het maar met een auto-accu, deze start op een gegeven moment ook niet meer en is aan een nieuwe accu toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan