Lawaai in mijn desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

missyaz

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Hallo, Ik heb een Medion desktop die altijd geruisloos draaide. De laatste paar maanden is de computer heel lawaairg geworden - niet leuk meer. Wat kan ik hier aan doen? Mijn man dacht een druppeltje olie op de fan maar denken wij dan dat de garantie niet meer geldig is. Ik wil de computer ook liever niet opsturen omdat ik de computer terug moet brengen naar aankoop stand. Wie kan helpen?

Alvast bedankt!

Wat bertus al zei, open maken en alle stof van de fans afhalen.

Olie is geen oplossing, zéker niet als de kogellagers van de ventilator versleten zijn en/of (wellicht juist door de versleten kogellagers) de fan niet meer netjes in het midden staan en dus 'schudt' of 'aanloopt' als die draait.

Probeer eerst eens goed uit te zoeken waar de herrie precies vandaan komt. Is dat een ventilator die je makkelijk vervangen kunt dan zou ik dat doen. Kost minder geld/tijd/moeite dan de de kast (of het moederbord) op te sturen. Let erop dat je soms ook de geleidende pasta moet vervangen, als die bij die ventilator werd gebruikt om goed thermisch contact te maken met het onderdeel dat ermee gekoeld moet worden.

Bewaar de oude ventilator, voor het geval dat de kast/moederbord ooit weer terug moet naar de fabrikant voor een ander probleem. Bouw de oude ventilator dan weer in, zodat de originele onderdelen weer aanwezig zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
je moet zeker niet met oli gaat spelen dan doet die dadelijk hellemaal niet meer.
Maakt rust de kast open en verwijder de stof in de kast, doe dat gewoon rust op je gemak. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan