lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

roos78

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Mijn computer maakt de laatste weken veel meer geluid dan anders. Ik weet niet zoveel van computers maar ik denk dat het misschien aan de ventilator/koeling ligt. Heeft iemand een tip over wat het probleem kan zijn en wat ik er zelf aan zou kunnen doen?

Alvast bedankt

Zijpaneel demonteren en VOORZICHTIG met de stofzuiger en een kwastje het stof op ventilatoren en koelblokken verwijderen..... [om te beginnen]... Maakt de schone ventilator daarna nog lawaai, dan zijn de lagertjes [door het sof] aan hun eind gekomen en MOET deze vervangen worden om grotere schade [opgeblazen CPU] aan de PC te voorkomen....

Wat? Stofzuiger??? :shocked: :shocked: :shocked: NEE!!!

Nooit met een stofzuiger in je pc!!!! Veel te veel kans op statische electriciteit, en dat is (nog steeds) niet bevorderlijk voor pc's.
Koop een spuitbusje met perslucht en spuit daarmee alle stof uit je pc.

Wat een paniek...... stofzuiger...

PC is geaard.... bij het eerste contact met de kast ontlaad de [eventueel [zelden] aanwezige] statische electriciteit zich.... Bij stofzuigers is meestal het apparaat zelf statisch geladen... maar niet de slang en het zuigpijpje...... maak al jaaaaaren PC's schoon op deze manier...... nooit problemen gehad... het is vele malen effectiever dan perslucht [stof wordt verwijderd in plaats van "verplaatst"]... Enige risico kan zijn [bij onvoorzichtig gebruik] dat jumpers van het moederboard gezogen worden.....

Wat? Stofzuiger??? :shocked: :shocked: :shocked: NEE!!!

Nooit met een stofzuiger in je pc!!!! Veel te veel kans op statische electriciteit, en dat is (nog steeds) niet bevorderlijk voor pc's.
Koop een spuitbusje met perslucht en spuit daarmee alle stof uit je pc.

Denk aan je hart, doe het al 123 jaar, met een stofzuiger, de PC's schoonmaken dan, kwast erbij, en boenen maar.

Een compressor is nog handiger, alleen moet je wel weten, waar de jumpertjes zaten.:evil:

PS, een drupje teflonspray, in de lager van de ventilator, doet wonderen, vooral als ze last hebben van extreme droogte.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips... ik zal het gaan proberen.. dan hoef ik 'm tenminste niet weg te brengen, ben maar een arme studente... ;)

Nee, wel geboortejaar... inderdaad wel laat begonnen/ lang bezig...:rolleyes:

Hé Lange Pier, we gaan hier toch niet een beetje zitten flirten he?;)

Als ik iemand uitmaak voor 78, terwijl ze 28/29 is, lijkt mij dat geen flirten:p , (soms werkt dat wel, een beutje plagen ) alhoewel ik wel altijd veel jongere vriendinnen heb, maar dat komt door mijn goddelijk lichaam.:rolleyes:

Probeer anders ook eens een vinger op de ventilator/koelfan te houden terwijl de pc in werking staat, dan zou je bijna direct kunnen zeggen welke ventilator de boosdoener is van je probleem.

Is het niet een koeler die je in de kast tegen kunt houden dan is het zeer waarschijnlijk de ventilator die in je voeding is gebouwd.

o jee, nog in de valentijns sfeer? of is het het lenteweer ......? ;)

Bedankt voor de tip, ik zal het proberen....

ach, een mooie naam met aardige leeftijd doet onmiddellijk tot de mannelijke verbeelding spreken he... zeker met dat mooie weer buiten, moet haast de lente zijn.... ;)

Ik zal proberen met te gedragen.

Laatst bewerkt:
ok..... Mooie leeftijd? Ik voel me al zo oud..... Hoe oud moeten jullie dan wel niet zijn?? :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan