• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lay-out draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ellenh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2005
Wanneer ik de lay-out van mijn draaitabellen probeer te veranderen (kleuren aanbrengen of kaders trekken) krijg ik soms problemen met het ophalen van mijn gegevens, waardoor dus er niet meer 'gedraaid' kan worden met de gegevens.
Weet iemand hoe dit komt en vooral wat ik er aan kan doen want zonder aangepaste lay-out zijn deze draaitabellen vaak onoverzichtelijk.

groeten,
Ellen

helaas

ik had ooit hetzelfde probleem en kwam helaas steeds op hetzelfde resultaat (ook zo beschreven bij microsoft)

De moment dat je lay-out toevoegt op een draaitabel gaat microsoft ervan uit dat deze af is. De combinatie lukt dus niet, tenzij het altijd dezelfde opbouw heeft (rijen, kolommen, ...) dan hang je de lay-out aan de cellen.

Crystal reports is hiervoor een mogelijke oplossing. Zowel voor de combinatie draaitabellen als nog knappere en krachtigere mogelijkheden.

Je kan Crystal Reports perfect koppelen aan je data uit excel.
Je kan de opmaak natuurlijk ook wel via een macro/vba sturen maar dit is niet eenvoudig.

Heeft iemand een beter idee ?

Wat is Crystal Reports eigenlijk? Kan ik het koppelen met data uit Access want daarin is mijn databank gemaakt?

Bedankt!
Ellen

de koppeling met access is aanwezig in Crystal Reports.

Je kan zelfs voorwaardelijke opmaak toepassen op je draaitabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan