Lay-out formulier velden met VB aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bikerron

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Hoi,

Ik maak gebruik van een Algemeen start formulier maar afhankelijk wie er in welke "rol" ingelogd is (Gebruiker of Manager) worden er op dat formulier functies onzichtbaar.
Dit houdt in dat er dan, in mijn geval, van de 3 kolommen er nog maar 2 kolommen overblijven en die staan dan, althans dat vind ik, niet zo mooi meer geplaatst op het formulier.
De vraag is dus:
Is het mogelijk om "lay-out" codes met een waarde (Boven 0,4cm, Links 2,312 cm, Rechts 22,1 cm) bij ME.<veldnaam> meegeven?

Bij voorbaat dank

Ron

Ik heb een oplossing gevonden.
In plaats dat ik het formulier in "kolommen" indeel doe ik dat nu in rijen.
De functies in de laatste rij zijn dan voor de "Manager" en worden verborgen als er een "Gebruiker" inlogt.

Dat kan uiteraard een oplossing zijn; in de Access cursus gebruik ik technieken om velden onzichtbaar te maken en de overige aan te laten sluiten. Daar kun je ook nog eens naar kijken. Overigens werkt je nieuwe 'sortering' toch ook in kolommen? Kwestie van de velden die onzichtbaar worden achteraan zetten ;)

Hallo Michel,
Bedankt dat je er nog even aandacht aan besteed.

Ik dacht dat ik alle nieuwsbrieven bewaard had en heb deze er nog eens op nageslagen maar ik zie alleen iets uit hoofdstuk 9
Ik zie daarin iets wat me op een spoor zou kunnen brengen om het detail hoogte te kunnen verkleinen als ik de velden onzichtbaar gemaakt heb.

Code:
Private Sub Form_Load()
    Me.Form.InsideHeight = 9000
     For i = 1 To 3
        Me("lstCat" & i) = ""
         Me("lstCat" & i).Height = iHoog
    Next i

Ik pas het volgende toe:
Code:
Verberg:
' Velden onzichtbaar maken als gebruiker de Rol van Gebruiker heeft.
    Me.Details.Height = 2000
    Me.Land_zonder_stad.Visible = False

met als doel dus dat de ruimte die ingenomen werd door de "onzichtbare" velden ook niet getoond zal worden ik zie hierna echter geen verkleind formulier.
Is dit realiseren of kan dat niet omdat de velden toch nog op het formulier fysiek aanwezig zijn?

Ps. Is er ergens de volledige cursus te downloaden?

Ron

In dat dynamische rapport zitten 31 tekstvakken, die niet altijd gevuld zijn. De ongebruikte worden daarbij onzichtbaar gemaakt.

Kijk eens in dit draadje; volgens mij is dat wat je bedoelt. Ik heb er een voorbeeldje van gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan