Layers

Status
Niet open voor verdere reacties.

pommeke

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Is het mogelijk om met layers te werken in access?

Voorbeeld:
Ik heb een formulier met een selectievakje.
Niet aangevinkt -> Textbox A zichtbaar
Aangevinkt -> Textbox B zichtbaar (maar op juist dezelfde plaats als A)

Ik heb al code in vb gemaakt die ervoor zorgt dat A of B zichtbaar is.

Ze nu nog op dezelfde plaats krijgen.

Ook dat moet je met VBA doen, al zou je nog kunnen overwegen om de objecten op een Tabblad control te zetten; dan selecteer je met je keuze het betreffende tabblad. Dit werkt natuurlijk niet als je tekstvakken hebt die bij meerdere keuzes gebruikt kunnen worden, al kun je meerdere tekstvakken aan hetzelfde veld koppelen, en dan kan dat weer wel.

Een andere optie is om met VBA de posities van de verschillende vakken aan te passen a.d.h.v. de gekozen opties. Maar dat is een hoop rekenwerk...

Ook dat moet je met VBA doen, al zou je nog kunnen overwegen om de objecten op een Tabblad control te zetten; dan selecteer je met je keuze het betreffende tabblad. Dit werkt natuurlijk niet als je tekstvakken hebt die bij meerdere keuzes gebruikt kunnen worden, al kun je meerdere tekstvakken aan hetzelfde veld koppelen, en dan kan dat weer wel.

Een andere optie is om met VBA de posities van de verschillende vakken aan te passen a.d.h.v. de gekozen opties. Maar dat is een hoop rekenwerk...

OK, ik zal het laten zoals het is dan

Ik zeb zoiets weleens gedaan met tabbladen; gaat prima! Het maakt ook niet uit of je één tekstveld aan een tabelveld hangt of 20, zodra je 'm invult, staat de inhoud weliswaar ook in de andere tekstvelden die zijn gekoppeld, maar omdat die op een ander tabblad staan zie je ze niet. En heb je er dus geen last van.

ok bedankt,

zou je ook eens kunnen kijken naar mijn vraag "saldo" aub?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan