layo1

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokker

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Ik heb van een vriend het programma layo1 gekregen, en hij leert mij daar nu mee werken.
Probleem is dat het niet wil draaien op win xp, het dos venster heb ik al aangepast aan de volledige schermgrootte.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld een partitie aan te maken, en hier dan een zuivere dos schijf van te maken, en uiteraard ook ineens deze op te starten?
(Layo1 is een programma om printen te ontwerpen, ik weet dat er nieuwere versies van bestaan die met windows werken, maar dit werkt goed genoeg voor ons, vandaar mijn vraag.)

ja, ik heb hier al gekeken, maar layo in dos werkt prima, ik ben dat nu aan het leren, ik heb ook even met ultiboard gewerkt, maar layo is wat mij betreft vééél beter, met voor mij het enorme voordeel, dat mijn vriend die mij dat nu aan het leren is, hier al zeer lang printen mee maakt, en die ondertussen al zeer vele andere programmas heeft geprobeerd, maar steeds weer terugvalt op layo, gewoon in dos.
Dit heeft nog het bijkomende voordeel, dat wanneer je de pc in dos opstart, dit welgeteld 2 seconden duurt, en afzetten kan je ogenblikkelijk.
Dus herhaal ik mijn vraag, of je met een partitie te maken, daar layo in dos op zou kunnen zetten, en eventueel ook vandaar opstarten? (dit laatste hoeft niet echt.

Hier kun je eens kijken. Wellicht dat het je kan helpen.

thanks, heb dosbox gedownload, en het lijkt te werken, heb nog wel problemen met het vinden van de libraries, en opslaan van en naar diskette, zal nog wel zoekwerk aan zijn.
Ik laat nog verder iets weten.

vandaag pc mee naar mijn vriend genomen, en vermits deze kerel nog steeds zoveel mogelijk in dos werkt, was het voor hem geen enkel probleem om het hele zaakje te configureren zoals het hoort.
alles werkt nu naar behoren, zelfs met een snelkoppeling vanuit windows naar layo1 rechtstreeks.
ook van en naar diskette schrijven of lezen werkt prima.
ook in layo zelf omschakelen van printtekenen naar orca
(schema tekenen)is echt probleemloos.
zelfs alt + enter om naar en terug naar volledig scherm te switchen is niet nodig.
echt fantastisch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan