Layout aanpassen aan content

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kligham

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

Ik kan met css en html een pagina maken die volledig werkt en valid is. Nu is het zo dat ik een javascript module heb, waarvan de inhoud veranderd naargelang de dagen (zijn er minder of meer advertenties). Dit zorgt ervoor dat mijn pagina op niks meer trekt wanneer er meer inhoud is dan ik erop gerekend heb.

Bij deze mijn vraag: hoe zorg je ervoor dat je opmaak zich automatich aanpast aan de hoeveelheid inhoud.

Dit is een voorbeeld van een verknoeide lay-out die zich niet automatisch aanpast:
Klik hier

Enige tips of hints waarop ik kan googlen laat het mij weten.

Grtz

Laatst bewerkt:
Dan moet je dat instellen in de CSS bij de DIV die je uit wil laten rekken.

Bijvoorbeeld
height: auto;
min-height: 400px;

:p

Hoi Kligham,
Als je ook de kleuren van de kolommen en blokken in de hand wilt houden, heb ik hier een Engelstalige pagina die vermoedelijk precies doet wat jij wilt! :)
Zie (broncode van): http://home.tiscali.nl/developerscorner/css-discuss/test-LayoutGala34.html

Er is 1 css, en er zijn 3 blokken (content, navigatie en nog eentje) die elk afzonderlijk via een javascript gevuld kunnen worden met extra tekst (klik op "Add text to this section" in 1 of meer van de blokken, en je ziet de achtergronden keurig meerekken met de hoeveelheid tekst; je kan dit ook herhalen, en ook in een ander blok!).
Ook de voettekst blijft mooi onderaan in zijn vakje.
(met "pagina vernieuwen" kan je weer opnieuw beginnen)

Succes met de bestudering van de css,
en groeten aan de Peperbusse!

CSS-Hunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan