layout: is het wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

headout

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
http://www.heupdysplasie.nl/v3/bieb/bieb.php

Om een beetje een indruk te krijgen.

Graag commentaar op kleurgebruik, logo, wat je verder kwijt wil :D Site is absoluut niet af, maar aangezien ik wel wat objectieve feedback wil krijgen, plaats ik hier dus de vraag over de layout. Site moet snel laden en "simpel" zijn in het gebruik.

Vind de kleuren en opbouw beter/rustiger als degene die nu in de bieb gebruikt worden.
Dus wat mij betreft, invoeren maar.....

Geplaatst door maestro12
Vind de kleuren en opbouw beter/rustiger als degene die nu in de bieb gebruikt worden.
Dus wat mij betreft, invoeren maar.....
Ah, een kenner :D Heeft ff in de oude bieb gespiekt! Great!

Voor de anderen, zo ziet de bieb er nu (nog) uit:
www.heupdysplasie.nl/bieb

Persoonlijk vond ik die kleuren ook niet echt geweldig. (in het begin wel, later helemaal niet meer)

Maestro12, bedankt voor je opmerking!

Ik vind de kleuren heel goed samen passen, duiklijk, helder, en strak, laad snel, Ik vind 't heel mooi.
Groetjes
de Paulus

ik zou de grootte van de letters in de menu'tjes kleiner maken. (zoals op de oude site) verder prima

ik vindt em ZEER mooi!!!
Wel spijtig dat ie niet schermvullend wordt op welke resolutie dan ook (bahalve 640x480, --> andere monitor kopen dan :evil:)

Nooi, veel rustige en makkelijker te lezen. Ben het mailman eens, het lettertype van je links zou wat kleiner mogen, een pixel is denk ik al genoeg.

Ik vind het ook mooier dat je geen i-frame gebruikt voor je midden content.
Een hele goede verbetering.

Je zou je styles voor de linken ook in je css file kunnen zetten.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door the mailman
ik zou de grootte van de letters in de menu'tjes kleiner maken. (zoals op de oude site) verder prima
Ik was zelf bang dat de lettertypes dan te klein zouden zijn om goed te kunnen lezen> Zou dat niet uitmaken?
Geplaatst door ojan
ik vindt em ZEER mooi!!!
Wel spijtig dat ie niet schermvullend wordt op welke resolutie dan ook (bahalve 640x480, --> andere monitor kopen dan :evil:)
De site is gemaakt voor minimaal 800*600. De tabel eromheen is 760 pixels breed.
Geplaatst door miem
Nooi, veel rustige en makkelijker te lezen. Ben het mailman eens, het lettertype van je links zou wat kleiner mogen, een pixel is denk ik al genoeg.

Ik vind het ook mooier dat je geen i-frame gebruikt voor je midden content.
Een hele goede verbetering.

Je zou je styles voor de linken ook in je css file kunnen zetten.
Dat iframe heb ik nu vervangen door php :D .

Die verschillende styles krijg ik op de een of andere vreemde manier niet goed werkend als ik ze in en css-bestand zet. Ze werken wel goed als ik ze in het *.php bestand zelf zet. Vreemd :eek:

Rustig, goede kleuren. Wel wat standaard vormgeving en menu niet zo opvallend.

Heel netjes...
behalve het logo vind ik iets minder

Zo'n grote ORANJE tekst bij een blauwe layout ;)

Verder zijn de lijnen [misschien] wat te dik en had je ze door kunnen trekken langs het logo.
Dat was misschien wat netter geweest

MAAR, hij is ook nu nog wel ok :)

Geplaatst door miem
Raar dat die pseudo classes niet werken als ze in je css sheet staan. Ik gebruik meestal alleen "link"en "hover" en dat werkt prima. Ik weet dat IE niet alles evengoed ondersteunt. Misschien dat je hier nog iets uit kunt halen:
http://www.dto.tudelft.nl/mirhtml/css/selectors/selectors05.html
Thanks voor de url. Ik ga daarmee eens aan de slag. Ik ga ook eens kijken hoe de site er in netscape/mozilla en opera uitziet.
Geplaatst door Saviola
Rustig, goede kleuren. Wel wat standaard vormgeving en menu niet zo opvallend.
Begrijp ik daaruit dat dat jou betreft het menu wel iets opvallender zou mogen?

Ron en San,
Ik vind de site er fantastisch uit zien. Ik wou dat ik dat forum van mij al zo ver onder handen kon nemen :).
Niet alleen is het fantastisch, maar vooral ook gezellig op het forum. "Pret met Olav in 't Praethuus"
jumping-smiley-017.gif

Olav

Mooie rustige kleuren. Een lay-out die je vaker ziet opduiken op het internet, maar die niet saai wordt omdat het gewoon heel praktisch is.
Duidelijk.

Geplaatst door ice-twirl
Heel netjes...
behalve het logo vind ik iets minder

Zo'n grote ORANJE tekst bij een blauwe layout ;)

Verder zijn de lijnen [misschien] wat te dik en had je ze door kunnen trekken langs het logo.
Dat was misschien wat netter geweest

MAAR, hij is ook nu nog wel ok :)
Lijnen te dik? Goeie! (daar kijk je zelf al snel overheen)
Doortrekken naar het logo wouden we zelf niet, maar om een reden waarvan ik nu denk dat die niet meer klopt (te dikke lijnen). :thumb:
Geplaatst door Olav
"Pret met Olav in 't Praethuus"
Hehe....voor degene die niet helemaal snappen waar dit over gaat: www.heupdysplasie.nl/forum --->praathuis :D
Geplaatst door XP_PC
Mooie rustige kleuren. Een lay-out die je vaker ziet opduiken op het internet, maar die niet saai wordt omdat het gewoon heel praktisch is.
Duidelijk.
Precies, daar is het mij om te doen: duidelijk en praktisch. Het is geen wereldvernieuwende layout/site, er komt een stichting aan vast te hangen met veel info en lotgenotencontact. En daarom moet de site simpel en snel zijn, geen moeilijk gedoe.

Geplaatst door headout

Ik was zelf bang dat de lettertypes dan te klein zouden zijn om goed te kunnen lezen> Zou dat niet uitmaken?

....

denk het niet, op de oude site wordt ook een kleiner lettertype gebruikt en is ook goed leesbaar

Geplaatst door headout
Begrijp ik daaruit dat dat jou betreft het menu wel iets opvallender zou mogen?

Wat mij betreft wel ja :) Juist door de zijkanten (met veel keuzes) heb je de kans dat ze over je menu heen kijken.

ik vind het menu anders ZEER geslaagd... Goed leesbaar, afstanden tss tekst ok en mooi vormgegeven. (21" 1280-960)

Geplaatst door Saviola

Wat mij betreft wel ja :) Juist door de zijkanten (met veel keuzes) heb je de kans dat ze over je menu heen kijken.
Ah, ik snap wat je bedoelt. De vele keuzes zijn alleen in te vinden in het onderdeel "de Bieb", waar info over heupdysplasie te vinden is. De overige onderdelen zullen niet zoveel keuzes bevatten.

@Ojan: thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan