Layout maken en dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Beste forummers,

Ik heb sinds twee weken stage en op die stage mag ik vooral veel grafische dingen doen. Ik heb een logo gemaakt, en ben inmiddels begonnen aan mijn eigen Xbox-site. Anyway, ik heb dus een soort van layout gemaakt in Fireworks CS3. Maar hoe werkt dat nu? Ik heb namelijk een menubar, en een submenubar. Het is me dus duidelijk geworden dat ik alle onderdelen moet slicen enzo, maar hoe werkt dat dan met die buttons? Hoe maak ik die in Dreamweaver? Moet ik dan de gehele menubar slicen, of de menuknoppen apart, of ik begrijp het nog niet helemaal. Ik heb hier ook niet echt heel veel over gevonden via google, dus vandaar mijn vraag.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groeten natuurlijk!

Hoi Egel007,
Als ik het goed heb, werkt de Dreamweaver-slice-methode met allemaal aparte menuknop-afbeeldingen met elk een eigen "onmouseover"-variant (en eventueel elk ook een eigen "onmousedown"-variant), die dan met een javascript-functie gewisseld worden als je er overheen muist; als javascript uit staat, zie je niets veranderen.
Bij 5 knoppen moeten er dan 10 of 15 http-requests door de browser bij de server ingediend worden (=uploaden, gaat met lage snelheid), en vervolgens 10 of 15 afbeeldingen naar de browser teruggestuurd worden. 10 knoppen = 20 of 30 images, enz.; dat gaat heel rap. *)
  • Als het op deze manier moet, doe ik een stapje opzij, dan kunnen de Dreamweaver-deskundigen er langs om uit te leggen hoe het slicen enz. in z'n werk gaat.
Maar als het ook zonder javascript mag, en met alle knoppen (incl. de hover-varianten) in één snel downloadbaar gecombineerd plaatje, dat bediend wordt door simpele html en css, dan zou je eens kunnen kijken naar de testpagina hier. :)
Met vriendelijke groet,
CSShunter

*) Websiteoptimization.com adviseert bij zijn pagina-analyse dringend om zo min mogelijk http-requests in te bouwen, en zo veel mogelijk images te combineren (in "css-sprites") ten gunste van de performance.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan