• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Layout vastzetten besturingselement

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelfanboy

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2019
Berichten
20
Hallo,

Ik ben bezig met het ontwerpen van een formulier wat door gebruikers moet worden ingevuld.
Voorbeeld is bijgevoegd ter verduidelijking.

Enkele vragen:

1. Het besturingselement verschuift mee dat wil ik graag blokkeren ?
2. Soms moet een gebruiker nog een factuurregel invoeren. Hoe maak ik een knop die een nieuwe factuurregel 02 toevoegt?
 

Bijlagen

  • Formulier-voorbeeld.xlsm
    19,4 KB · Weergaven: 31
Kijk eens bij gegevensvalidatie.
 
Nee, ik kies bewust voor active x besturingselementen omdat ik dan veel flexibeler ben.
 
Waarom gebruik je geen Userform? Dan ben je nog veel flexibeler.
 
Toch een voorbeeldje met een formulier...
 

Bijlagen

  • Formulier-voorbeeld (1).xlsm
    39,9 KB · Weergaven: 36
@mvdvlist: Ik krijg een runtime error als ik naar rij twee ga, gevolg van het gegeven dat het BTW "%" in de tabel als een tekstwaarde vermeld staat.
 
Jkpieterse, dat klopt. Ik kreeg niet die error, maar zag idd dat dit veld als tekst werd weggeschreven. Ik heb in het Listbox event een en ander veranderd.
Nu leest hij het wel goed in, en schrijft het na verandering goed weg.
Code:
Private Sub ListBox1_Click()
TextBox11.Value=Format(ListBox1.column(10), " 0 % ")
End Sub
En wat er verder in de code staat natuurlijk, dus deze regel toevoegen...
Verder de kolommen in de Database de juiste celeigenschappen meegeven, overeenkomend met de invoer in de TextBoxen, dus respectievelijk € 0.00 (Valuta) en Percentage.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan