layout verdwijnt bij kleiner scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
De titel is misschien niet helemaal duidelijk, maar ik wist niet meteen hoe ik het moest samenvatten :p

Ik zou zeggen, kijk zelf eens...wanneer je mijn site opent (www.stijnsegers.be) en dan je scherm kleiner maakt zal je zien wat ik bedoel, de hele site verdwijnt als 't ware. Hoe kan ik dit oplossen, ik werk volledig met CSS, dus waarschijnlijk moet ik daar ergens iets veranderen.

je probleem is opgelost??? of in ieder geval bij mij doet hij niet wat je zegt.

nee, het is nog niet opgelost..welke browser gebruik jij? Ik heb het probleem met firefox 2 en met IE 6

hier zijn 2 screenshots, de eerste zoals 't is en zou moeten blijven. De 2de van wat er gebeurd als ik het scherm verklein. (de bovenkant valt dus weg)

Bijlagen

• gewoon.JPG
    gewoon.JPG
    84,4 KB · Weergaven: 47
  • verdwijnt.JPG
    verdwijnt.JPG
    69,4 KB · Weergaven: 42
ik heb het voor je bekeken.

Als ik hem in mijn internet explorer start doet hij niet wat de jouwe doet. Dat is wel erg vreemd.(getest in explorer 6)

Zou het kunnen zijn (dit is een gokje hoor) dat je in je ie 6 het lettertype op groot heb staan als browser instelling?

anders weet ik het ook niet

Laatst bewerkt:
star3200
Kan uit de broncode niet veel uitmaken.
Zonder css en uw html kan ik dat niet nakijken.
Maar als ik zo naar je site zit te kijken in uw projecten dan ben ik verwonderd
dat die zelfgemaakte sites allemaal werken en die ene nou net niet????

Laatst bewerkt:
@ peter vazed,
Ok bedankt Peter, maar dat had ik al uitgemaakt in broncode van http://www.stijnsegers.be/
Code:
<FRAME SRC="http://www.designator.be/stijn" NORESIZE>
Maar nu komt het! De pagina bezocht in IE7 dan naar de bron gaan kijken maar die wordt bij mij niet ingeladen dus geen bron te zien.
Maar als ik de pagina van http://www.stijnsegers.be/ bezoek in IE7 dan krijg ik wel de bron te zien, zo kwam ik achter die andere link http://www.designator.be/stijn. Deze morgen de pagina geopend in FF2 en jawel daar de pagina te zien.
Nu als star3200 niet reageerd op de vraag om de code te zien zal ik daar dan ook niet op reageren op het forum. Zal wel zelf eens stiekem het proberen op te lossen.
Bedankt voor de reactie
defietser

Maar als ik zo naar je site zit te kijken in uw projecten dan ben ik verwonderd
dat die zelfgemaakte sites allemaal werken en die ene nou net niet????

Al de website's die daar op staan inclusief stijnsegers.be zijn gemaakt op het CMS 'Joomla', ik maak dus enkel de layout en wat kleine aanpassingen..

Bijlagen

Laatst bewerkt:
star3200,
Voor mij wordt het ondoenlijk om door al die code te geraken.
Neem nu bv
Code:
div#wrapper {
	position: absolute;
	top: 50%;
	left: 0px;
	width: auto;
	height: 570px;
	margin: -275px 0px 0px 0px;
}
Een position absolute van top 50%.
Een position absolute het woord zegt het zelf absolute dus geen 50% maar 50px van de top.en dan een margin van -275px. als je absoluut positioneerd dan staat die op de positie die wil top 50px left 0px.
En dan div gallery
Code:
div#gallery {
	width: 6000px;
	position: absolute;
	top: 0px;
	left: 920px;
	overflow: visible;
}
een breedte van 6000px en een left van 920px die komt naast het scherm van een resolutie van 800 X 600px te staan.
En in je css mag het woord div weglaten voor het # het # alleen is voldoende.
Het niet dat ik hier alles wil afbreken hoor Uiteindelijk vindt ik het wel een mooie site jammer van die onoverzichtelijke code in je layout.css de body wordt enkele malen voorzien van code.
Code:
body,div,dl,dt,dd,ul,ol,li,h1,h2,h3,h4,h5,h6,pre,form,fieldset,input,textarea,p,blockquote,th,td {
	margin:0; 
	padding:0; 
}
body {
	height: 97%;
	font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size: 12px;
	color: #323232;
}
body.font-small {
	font-size: 11px;
}

body.font-medium {
	font-size: 12px;
}

body.font-large {
	font-size: 13px;
}
Je kan dat toch allemaal in de body zetten in een maal.
Te veel werk niet voor mij
suc6.

Laatst bewerkt:
een breedte van 6000px en een left van 920px die komt naast het scherm van een resolutie van 800 X 600px te staan

Dat is de bedoeling, ik maak een site in de breedte voor de verandering :p
Ik ga enkele werken horizontaal naast elkaar plaatsen, op een portfolio hoef je toch niet snel door te kunnen vliegen.

star3200,
Ik weet niet of je al een oplossing hebt voor uw probleem, maar ik kon het niet laten om ook wat experementeren en ben tot het volgende resultaat gekomen .
Ik weet niet of je er iets kan mee aanvangen maar je kan alles van de volgende site nemen.
http://www.starting.110mb.com/index.html
Gelieve een seintje te geven als ik alles terug van mijn server mag doen!!
Veel suc6 :thumb:
groetjes
Defietser

Tof, dankje

Ik bekijk de code morgen eens, in ieder geval is mijn probleem bij jou er niet meer, dus nu komt het er op neer dat ik jouw en mijn bestanden vergelijk en zo de fout probeer te vinden :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan