Layout verwerken in tekst/etc

Status
Niet open voor verdere reacties.

kipeke10

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Hallo,
Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik een layout verwerk in tekst..
ik heb bijvoorbeeld deze layout :
enygmadesignslaylk3.png

Hoe zorg ik er voor dat bijvoorbeeld de tekst : "Welkom op de website van kipeke10" links komt te staan en dat er rechts een plaatje van een kip komt.. en dat deze dus in een soort kolom staan? Hoe doe ik dat?

Mvg. Kip

PS: EDIT: En welk programma is hiervoor aan te raden?

Laatst bewerkt:
En dan moeten de links als Home en Designers ook nog werken, neem ik aan.
Oeioeioei, dat is ongeveer dezelfde vraag als 'Hoe schrijf ik een boek in het Engels?'
Het antwoord: door Engels te leren. Of door 'n vertaalmachine (programma) te gebruiken, maar dat levert per definite (veel) slechtere code.

Je zou die afbeelding van jou (mooi trouwens, wou dat ik zoiets kon ontwerpen...) als achtergrond kunnen gebruiken en daar tekst en kip opzetten. Maar daarmee werken bijvoorbeeld je links nog niet.
Ik kan 't mis hebben, maar ik zie ook niet direct hoe je die links werkend kunt krijgen met 'n programma, zonder 'handwerk'. Maar mogelijk zijn er (soms dure) programma's die dat wel kunnen, ik ben daar niet zo heel erg in thuis.
Ik denk dat dat lastig zou kunnen zijn omdat de letters van de link goed moeten aansluiten op de 'gevoelige plek' van de link, om 't zo maar te zeggen. En het zou me niet verbazen als er meer technisch lastige stukjes in blijken te zitten.

Als je echt nog niets van html/css weet, dan zou ik je echt aanraden eerst 'n korte gratis cursus te volgen. Onze zuiderburen hebben 'n uitstekende cursus staan op
http://www.web-garden.be/
Als je wel al wat van html/css (e.d.) af weet, dan is het handig om 'n link naar de code te geven, of die hier neer te zetten.
Want zo in het lege is het heel moeilijk om antwoord te geven.

Laatst bewerkt:
En dan moeten de links als Home en Designers ook nog werken, neem ik aan.
Oeioeioei, dat is ongeveer dezelfde vraag als 'Hoe schrijf ik een boek in het Engels?'
Het antwoord: door Engels te leren. Of door 'n vertaalmachine (programma) te gebruiken, maar dat levert per definite (veel) slechtere code.

Je zou die afbeelding van jou (mooi trouwens, wou dat ik zoiets kon ontwerpen...) als achtergrond kunnen gebruiken en daar tekst en kip opzetten. Maar daarmee werken bijvoorbeeld je links nog niet.
Ik kan 't mis hebben, maar ik zie ook niet direct hoe je die links werkend kunt krijgen met 'n programma, zonder 'handwerk'. Maar mogelijk zijn er (soms dure) programma's die dat wel kunnen, ik ben daar niet zo heel erg in thuis.
Ik denk dat dat lastig zou kunnen zijn omdat de letters van de link goed moeten aansluiten op de 'gevoelige plek' van de link, om 't zo maar te zeggen. En het zou me niet verbazen als er meer technisch lastige stukjes in blijken te zitten.

Als je echt nog niets van html/css weet, dan zou ik je echt aanraden eerst 'n korte gratis cursus te volgen. Onze zuiderburen hebben 'n uitstekende cursus staan op
http://www.web-garden.be/
Als je wel al wat van html/css (e.d.) af weet, dan is het handig om 'n link naar de code te geven, of die hier neer te zetten.
Want zo in het lege is het heel moeilijk om antwoord te geven.

Ik weet al aardig veel van Html.. css ook een best groot gedeelte.. heb al meerde sites voor bedrijven ontworpen.. Alleen ik heb gehoord dat je de links in een afbeelding kan maken met coördinaten.. alleen daar snap ik niks van!
En over dat met de tekst.. Ik snap dat ik het er overeen kan doen.. maar hoe lukt het mij dan dat de tekst LINKS staat en het plaatje rechts in een soort van tabel? Want de tekst moet nog wel op de goede plek staan! Daar gaat het om!

Dus nog iemand die hier meer van weet zou fijn zijn,
Mvg, Kip

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan