Layout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stroemf

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2012
Hoi,

Ik zou graag starten met het maken van een nieuwe layout. Vorige layout is door iemand anders gemaakt.
Nu was mijn vraag hoe ik hieraan moet beginnen. Ik werk met dreamweaver. Is er iemand die goede tutorials weet om te leren hoe je een weblayout maakt?

Of kan er iemand van jullie mij verder helpen met tips en tricks.

Alvast bedankt,
Stroemf

Hoi Stroemf,
Vorige layout is door iemand anders gemaakt
Er is dus al een site, met een layout die anders moet worden.
Maar: wat voor soort site is het?
  • Is het een "handgemaakte" site, die met Dreamweaver onderhouden wordt?
  • Of is het een CMS dat met php werkt, en dat de layout via een template regelt?
Dat maakt nogal een verschil! (ook voor de werkwijze, en voor het soort tutorials)

En ook: wat is het plan?
  • Moet het een site blijven/worden die met Dreamweaver (of een andere webeditor) thuis aangemaakt wordt en dan geüpload wordt naar de server?
  • Of is het handiger om de site als CMS (bv. met Joomla of Wordpress) op te zetten, zodat je als webmaster (of: als tweede webmaster, of als opvolgende webmaster) via je browser kunt inloggen en aanpassen, en thuis geen programma meer nodig hebt?
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoi CSS Hunter,

Bedankt om op men vraag te antwoorden.

Op dit moment onderhoud ik de site via dreamweaver en upload hem ook van daar. Hij werkt wel deels via PHP.

Ik was van plan hem gewoon in dreamweaver verder te onderhouden. Wat jij aangeeft (vb.: joomla) ken ik eigenlijk niet. Aangezien ikzelf geen super uitgebreide kennis heb, zoek ik naar de meest makkelijke manier. Ik heb vroeger wel enkele sites gemaakt, maar dat is ondertussen al enkele jaren geleden. Door het feit dat ik er lange tijd geen site meer heb onderhouden, is de kennis wat achteruit gegaan.

Hopelijk is dit wat meer info waarmee je me kan helpen.
Alvast bedankt,
Stroemf

Om inspiratie voor soorten layout op te doen en te zien hoe css in combinatie met html kan werken, kan je hier eens kijken:
Je kunt natuurlijk ook zo'n pasklaar model meteen gebruiken. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan