sgrav000
Verenigingslid
- Lid geworden
- 8 sep 2000
Een kennis van mij wil een oude Toshiba laptop (P I; HD 2067 Mbytes; voor Windows 95 gebouwd; Toshiba Satellite 310CDS) opnieuw installeren. Er zat echter W 98 op. Hij start echter niet meer op en blijft hangen in Scandisk. Ook opstarten in de Veilige Modus gaat niet: scandisk geeft aan dat ofwel de laatste cylinder stuk is hetzij dat er een probleem is met Logical Block Adressing. In de Toshiba BIOS kan ik de aanduiding niet vinden ook niet b.v. ECH. Als ik de schijf diepgaand (format C: /U) formatteer gaat dit voorspoedig zonder fouten. Ik flash de BIOS zodat de laatste versie er in zit. Echter, het probleem blijft: bij het uitvoeren van Setup (W 95 met USB ondersteuning en W 98) loopt hij eerst vast in de scandisk en als ik die heb uitgeschakeld (setup C: /IS) kan hij niet verder bij het scannen van het register. Er verschijnt dan een zin op het scherm in de trant van "Windows verei....." en dan wordt de zin afgebroken. Weet iemand wat we hieraan kunnen doen om een geslaagde installatie mogelijk te maken?
Bvd sgrav000
Bvd sgrav000
Laatst bewerkt: