LCD beeldscherm onder Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacqkodden

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
De letters op het scherm (Acer, 17 inch) van mijn nieuwe PC (Vista), zien er veel waziger uit dan op mijn oude traditionele scherm van mijn oude PC (XP).

Ik heb van alles geprobeerd (resolutie, Hertz aanpassen, kleuren, etc.) maar het schiet niet op. Het blijft gewoon wazig, als je het vergelijkt.

Iemand een oplossing?

Oja: wil de pictogrammen op het bureaublad ook in zwarte ipv. witte letters maar zie nergens staan waar je dat kan aanpassen.

De letters op het scherm (Acer, 17 inch) van mijn nieuwe PC (Vista), zien er veel waziger uit dan op mijn oude traditionele scherm van mijn oude PC (XP).

Ik heb van alles geprobeerd (resolutie, Hertz aanpassen, kleuren, etc.) maar het schiet niet op. Het blijft gewoon wazig, als je het vergelijkt.

Iemand een oplossing?

Oja: wil de pictogrammen op het bureaublad ook in zwarte ipv. witte letters maar zie nergens staan waar je dat kan aanpassen.

Ja dat is nou net een probleem dat ik ook heb. Heb een LCD Packard Bell 220 maestro breedbeeld 22 inch. Regels lijken wel om en om scherp. Is DVI aangesloten. Weer iets om over mun nek te gaan. Maar dat zal toch wel anders kunnen ???? Heb jij al een oplossing??

ClearType in in Windows Vista standaard ingesteld,

Type voor de grap ClearType is in bij help en ondersteunig van Vista, daar staat het allemaal keurig uitgelegd...

Laatst bewerkt:
ClearType in in Windows Vista standaard ingesteld,

Type voor de grap ClearType is in bij help en ondersteunig van Vista, daar staat het allemaal keurig uitgelegd...

Cleartype heb je zowel in XP als in Vista. Echter het programma Cleartype heeft meerdere mogelijkheden.

Je moet het LCD scherm op zijn maximale resolutie instellen (in beeldscherm instellingen) dan zijn alle letters zeer scherp.

Logisch dat je je scherm op de native resolutie zet.

Was ook voor jacqkodden bedoeld. Niet helemaal logisch wel redelijk voor de hand liggend. Maar initieel staat ie niet altijd op zijn optimale resolutie en dan ga je toch even denken dat er wat mis is.

Blijft toch wel vaag. Heb het scherm nu op 70 Hertz en resolutie 1024x768 staan. Is nog het beste voorlopig. Maar het blijft minder scherp dan bij de XP.

Blijft toch wel vaag. Heb het scherm nu op 70 Hertz en resolutie 1024x768 staan. Is nog het beste voorlopig. Maar het blijft minder scherp dan bij de XP.

Alle lcd schermen die ik heb staan op 60 hz en maximale resolutie, heb je je videokaart software wel geïnstalleerd. ?? Of laat je dat aan Vista over? De resolutie van 17 inch moet zijn 1280x1024 en dan heb je een messcherpe letter.

De native resolutie van je Acer scherm is 1280x1024. En zet hem eens van die 70 Hertz af.
Kies gewoon 60 Hertz, en dan de resolutie 1280x1024

Hoi !

Nee, hoor !

Ik draai 1280 x 1024 op m'n 19" Philips (niks breedbeeld), en da's ook de aanbevolen resolutie. Beeld is dan mescherp op 60 Hz.

Greetz,

Harry.

De refresh-rate van een monitor bepaalt de verversingssnelheid of vernieuwingsfrequentie van de monitor.
Wanneer een TFT monitor een refresh-rate van 60 Hz heeft, wordt het beeld 60 keer per seconde ververst.
Bij een CRT monitor is een refresh-rate van minimaal 72 Hz nodig om het flikkeren van het beeld te voorkomen. Bij een TFT-monitor is er maar 60 Hz nodig om dit te voorkomen, dit komt doordat een LCD-cel gewoon aan of uit staat. Dit is bij CRT monitoren anders omdat er telkens elektronen op het beeld moeten worden geschoten.
Dus gewoon instellen op een refresh-rate van 60 Hertz, en niet denken dat je bij 70 hertz een rustiger beeld hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan