LCD gaat niet goed aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj_sj

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
483
Hallo

Mijn LCD scherm heeft sins een week kuren als ik de PC aanzet blijft hij hangen op het schermpje: Intel inside (bla bla bla)

Nou is dit begonnen vanaf de keer dat ik mijn PC stof vrij heb gemaakt...

Wie weet raad?
 
Wellicht heb je bij het afstoffen iets geraakt wat nu los zit? Even alles voor de zekerheid controleren en aandrukken (geheugen, voedingstekkertjes etc.) Je hebt trouwens jezelf wel ontladen toen je in de pc aan de gang ging? Anders bestaat de mogelijkheid dat door statische elektriciteit er iets kapot gegaan is.
 
Hoe ontlaad je je zelf dan?

En ik heb er niet ingezeten maar alleen in geblazen en misschien een kabeltje ja da gaa ik vanavond eens tjekke

Maar nu naar 3 X doet mijn beeld het wel gewoon dus dan neem ik aan een kabeltje of niet?
 
Je ontlaadt jezelf door het chassis van de computer vast te (blijven) houden terwijl je bezig gaat. ieder geval geen polyester trui etc. dragen. Katoen is nog het meest veilig. het kan dus een kabeltje zijn dat los of bijna los zit.
 
Kan dat ook dat hij soms wel aan gaat want nu deed ie het in 1X maar vanmorgen en gisteren niet?
 
Het hoeft niet alleen aan een los kabeltje te liggen hoor. Voor hetzelfde geld is er iets met je geheugenbankjes of een ide-apparaat. probeer eerst eens alles goed aan te drukken qua stekkers en kijk dan of het nog voorkomt. Gebeuerd het nog steeds dan kun je proberen om b.v. een geheugenbankje eruit te halen of een cd-rom drive los te koppelen. net zolang totdat je merkt dat het niet meer gebeurd. ik heb zelf eens gehad dat een harde schijf defect was en de pc kwam dus ook niet verder dan Intel enz.
 
Ik kan gewoon in elke hardeschrijf nog komen dus die kunnen dan niet kapot zijn!
 
Een harde schijf die aan het kapot gaan is kan nog best een tijdje WEL toegangkelijk zijn hoor. Maar ik denk dat je proefondervindelijk het 1 en ander moet proberen. Net zolang totdat je er GEEN last meer van hebt, dan heb je het probleem gevonden. Dit kan dus best wel een tijdje duren aangezien het probleem zich niet altijd voordoet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan