lcd-inverter na 20 min. weer kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

prins507

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2007
Van mijn laptop Packard Bell easynote e3220 (4 jaar oud) was de achtergrondverlichting uitgevallen.Ik heb toen een nieuwe lcd-inverter ingebouwd en het lcdscherm werkte weer perfect.Helaas na 20 minuten was het scherm weer donker.
Weet iemand wat het probleem kan zijn??

Hallo

Betrokken p.c. ken ik niet , maar :

Indien je het defekte invertortje hebt vervangen door een identiek exemplaar , dan gaan mijn eerste vermoedens uit naar "een defekte backlight lamp" .

Je zou uiteraard ook eens kunnen kontroleren of er geen zekeringen of laagohmige weerstanden defekt zijn.

Weet niet hoe ver uw technische kennis gaat , maar indien je een duidelijke foto post , kan/wil ik u gerust proberen stap voor stap tot een mogelijke reparatie te helpen.

Uiteraard dien je dan wel te beschikken over een multimeter/soldeerbout .

Of ... je laat deze beide invertortjes eens controleren door een lokale t.v. technieker , die zeker geen arm/been zal vragen hoor .

Peter

Hallo

Indien je het defekte invertortje hebt vervangen door een identiek exemplaar , dan gaan mijn eerste vermoedens uit naar "een defekte backlight lamp" .

Je zou uiteraard ook eens kunnen kontroleren of er geen zekeringen of laagohmige weerstanden defekt zijn.

Weet niet hoe ver uw technische kennis gaat , maar indien je een duidelijke foto post , kan/wil ik u gerust proberen stap voor stap tot een mogelijke reparatie te helpen.

Of ... je laat deze beide invertortjes eens controleren door een lokale t.v. technieker , die zeker geen arm/been zal vragen hoor .

Peter

Van mijn laptop Packard Bell easynote e3220 (4 jaar oud) was de achtergrondverlichting uitgevallen.Ik heb toen een nieuwe lcd-inverter ingebouwd en het lcdscherm werkte weer perfect.Helaas na 20 minuten was het scherm weer donker.
Weet iemand wat het probleem kan zijn??

Hallo

Peter

Bedankt voor de snelle reactie,
Ik zal snel een foto plaatsen,maar ik heb nog wel een vraag.Hoe kan het dat het beeld 20 min. gewerkt heeft met de nieuwe inverter

Kees

Hallo

Indien het betrokken invertortje te veel vermogen dient te geven "overbelast" aan een defekte lamp sneuveld die uiteindelijk ook .

Uiteraard nog steeds in de veronderstelling dat dit een identiek invertortje is die het defekte exemplaar heeft vervangen en ... korrekt gemonteerd.

Peter

Hoi !

Naar mijn ervaring is een laptop bij intensief gebruik na 4 jaar "op".

Vooral warmte-problemen zijn de oorzaak !

Nu gaat er wat stuk, en volgende week een ander onderdeel.

Mijn mening: je verlies nemen, en een nieuwe kopen !

Geld dat je er investeert zie je nooit meer terug.

Sterkte,

Harry.

Ik geef de moed nog niet op ,maar hoe kan ik met mijn beperkte technische kennis de lampen en/of inverter testen,en hoe krijg ik die lampen uit het scherm?

Bijlagen

• IMG_0226.JPG
    IMG_0226.JPG
    42,9 KB · Weergaven: 89
  • IMG_0243.JPG
    IMG_0243.JPG
    31,5 KB · Weergaven: 64
Is er echt helemaal niemand die mij verder kan helpen???

Alvast bedankt!!

Hoi !

Zie mijn vorige link !

Je kunt wel blijven knutselen, maar je schiet er weinig mee op, ben ik bang.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan