lcd ktv philips

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Beste mee denkers, ik ben in het bezit van een 32 inch lcd tv van Philips. Ik weet even niet zo het model nummer daar ik op mn werk zit. Het probleem als volgt. Behalve de scart-1 ingang, geven alle ingangen op de lcd flinke strepen door het beeld, als of de spanning voorziening niet goed is, als of er een brommer voor bij rijd, het zijn gewoon hele dunnen strepen die van schuin van links naar recht over steken. Op de scart-1 ingang doet de lcd het perfect, als er geen signaal is dan doet de lcd het ook perfekt, op welke ingang ik hem ook zet, maar zodra er een signaal wordt aangeboden, zoals coax dan gaat het fout.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, of er een bedrijf is die er eens naar kan kijken zonder kosten te maken.

grtjs jjw

Hallo

Hopelijk ben ik niet te technisch , maar :

Een monitor/t.v. , hetzij t.f.t. of c.r.t. , bezit uiteindelijk slechts 1 a.v. ingang.

De andere ingangen worden slechts doorgeschakeld d.m.v. een of andere schakelaar.

Indertijd was de "c.d.4066" een veelgebruikte elektronische schakelaar.

Heden ten dage worden uiteraard steeds meer exotische of s.m.d. i.c.'s gebruikt uit besparingsoverwegingen.

Wat ik zou doen ....

Kijken of de voedingsspanningen nog allemaal korrekt zijn.(en geen rimpel bezitten)

Kijken welke i.c.'s zijn toegepast om om te schakelen tusen de diverse a.v. ingangen....

Zijn er geen gescheurde soldeerverbindingen (scart/cinch/vermogentransistoren)

Peter

P.s.: indien dit toestel reeds enkel jaren oud is , en behoorlijk warm wordt , dan vermoed ik echter dat je het dient te zoeken in een voedingsspanning , waar rimpel op zit

Een beetje techneut , dient dit te kunnen vinden hoor.

Nou die techneut is al bezig geweest, dankje trouwens voor het snelle mee denken.
Helaas kon de techneut niets vinden, uiteraard weten we niet voor metingen we zouden moeten zien op de beeldchip.
Ik ben het met je eens dat het normaliter allemaal door 1 chip geregeld wordt, maar bij deze lcd waar op PIP zit, zitten dus ook 2 beeld chips, de 1 doet het goed, de ander helaas niet. De chip is niet te vervangen, het soldeer werk is bijna niet goed te krijgen zonder een fabriek waar zo'n mooie arm staat die dit met de grootst mogelijke preciesie doet.
Ik hoopte dat iemand nog een ander idee had waar te zoeken. Ik heb inmiddels contact gehad met een Philips toegewezen reparatie afdeling, deze vragen een hoop centen om alleen al te kijken. Door hitte komt het niet, we hebben de print afgekoeld maar dit helpt niet, we hebben de print verbogen tijdens werking, enigste resultaat was dat we lamme vingers kregen van het drukken. De hoofd print met voeding is goed, als daar wat mis zou zijn, zou de tv het altijd moeten doen, helaas.....

Ik hou het voorlopig wel op digitale tv op Scart-1, dan heb ik mooi zuiver beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan