lcd packerd bell nokt ermee!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bennyboy

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2004
ik heb een packerd Hell lcd scherm.. 15 inch.. oktober 2002 gekocht garantie oktober 2003 afgelopen:( gisteren werd er rollercoaster tycoon 1 gespeelt op xp... en dan gaat ie je scherm vernieuwen ofzo.. en normaal valt je scherm dan even uit en gaat ie weer aan... maar hij ging dus niet meer aan:8-0: en ik ben er zelf niet bij geweest dus weet ook allemaal niet wat er gebeurd is!

ik heb hem al in ander stopkontakt met ander stroomkabel gedaan.. het enigste wat er gebeurt is dat je een hoog gepiep hoor... wat is er met mn schermpje... is het rip mijn schermpje of is hij te laten maken voor niet al te veel geld:rolleyes:

Dit is nogal vaag... Als je hoog gepiep hoort zou ik zeggen dat je scherm dood is, maar ik vind het zo vaag dat het na rollercoaster komt.

doet je computer verder wel met een ander beeldscherm?

MVG.

Armand

jah ik gebruik hem nu met een gewoon scherm....

ik heb een winkel gevonden die goedkoop is volgens zeggen.... dus daar breng ik hem naar toe... want naar bp opsturen kon ik richting de 200 euro denken en dat geld kan ik helaas niet missen:o

Hallo

Werkt de backlight nog v/h betrokken l.c.d. scherm ????

Indien niet , dan is er een grote kans , dat enkel de vermogentransistor van deze bye ..bye is....

Vandaar het hoge gepiep ..."kortsluiting"

Indien bovenstaande voor u chinees is , een ervaren technieker weet genoeg....

Peter

ben behoorlijk ervaren hoor:D weet alleen niet wat een "blacklight" van zon scherm is:d

Hallo

"backlight" , is de achtergrond verlichting van deze...

Meestal een of meerdere t.l. buisjes , die ervoor zorgen dat je de "data" op een t.f.t. scherm kunt lezen ....

Zonder deze , zie je niets , of slechts heeeel vaag de tekst op dergelijke schermen...

Peter

neej die doent ook niet... zelfs het groene ledje doet het niet.. er werdt gezegd dat het de voeding zou zijn?:confused:

Hallo

Heeft betrokken scherm een losse transfo "adaptor"???

Indien "yep" , meet deze eens uit d.m.v. een voltmeter.

Zie "opdruk" i.v.m. uitgangsspanning...

Of....laat deze eens uitmeten...

Indien het een "ouderwetse" voeding betreft , met transfo , en deze bezit geeen uitgangsspanning , dan is er ook nog de mogelijkheid dat de "ingebouwde" "thermishe" zekering bye... bye.. is .

Peter

Laatst bewerkt:
interne travo... gewoone netkabel van monitor naar pc voeding.. heb er al een gewone aan gedaan en andere stopkontakten geprobeert! niks....

Hallo

Gezien al het bovenstaande , is de meest logische conclusie...

Dat 1 of meerdere voedingsspanningen zijn kortgesloten...

Of dit door de backlight supply komt , of dat dit andere oorzaken heeft , is op afstand echter moeilijk te beoordelen...

Ik zou .....

Kijken of nog garantie... zie faktuur/aankoopbewijs....

Of....en ... meest logische voor u....

Een lokale tecknieker kontakteren , om eens het betrokken scherm onder handen te nemen ...

Uiteraard eerst een "offerte laten maken , en hoe lang = de garantieperiode op de herstelling..???

Vermoedens zijn ... vermogenelektronika...ofwel de aansturing of.... de "powersupply's"

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan