LCD scherm horizontale lijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiDi1221

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Hallo

Ik heb onlangs een pc samengesteld en aangesloten op een Samsung LCD tv (full hd). Nu merk ik een horizontale lijn op die geleidelijk aan naar boven gaat. Ik merk dat deze horizontale lijn altijd aanwezig is.

Mijn pc is ook aangesloten op een kleinere computermonitor en hier heb ik dit probleem niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt

Kun je een screenshot maken? Staat hij daar ook op dan zit het probleem hem in de videokaart, zit probleem niet in het screenshot, dan zit het probleem in je display.

Logische redenering, het is wel zo dat op mijn computermonitor (die tegelijkertijd aangesloten is) deze horizontale lijn niet aanwezig is. Enkel op men LCD tv. Je zou dan kunnen zeggen dat er iets mis is met de LCD Tv maar dat betwijfel ik omdat mijn PS3 geen horizontale lijn vertoont tijdens bv gamen, bij de pc is dit wel het geval.

Het valt mij ook op dat de horizontale lijn enkel verschijnt wanneer ik bv scroll of tijdens bewegingen (in game)

Ik heb het probleem gelukkig kunnen oplossen.

Eerst en vooral wordt dit probleem veroorzaakt door de verversingssnelheid. Mijn computermonitor draait op 75hz en mijn tv draait op 60hz. Hierdoor verschijnt er dus een horizontale lijn op mijn tv maar niet op mijn monitor.

In Catalyst Control Center, als je AMD gebruikt, kan je onder bureaubladbeheer de juiste instellingen ingeven. De horizontale lijn zal er altijd zijn, er is immers een verschil in hz tussen beide schermen, maar wanneer je je tv ingeeft als voorkeurscherm was dit probleem bij mij opgelost. Nu heb ik een horizontale lijn op mijn computermonitor (wat niet zo erg is wordt enkel gebruikt om te surfen) en is het beeld op mijn tv perfect voor films en games.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan