lcd tv informatie gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is een heel mooi scherm voor een prijs ongeveer € 300 onder dat wat LG een sootgelijk scherm [identieke specificaties] vraagt.... , met 3 jaar garantie.....

Zelf heb ik een Mirai LCD TV. Een B-merk hierzo, en duidelijk ook van een B-kwaliteit. Het beeld 'flikkert' met enige regelmaat, het geluid is van een mindere kwaliteit, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Okay, voor 479,- euro moet ik niet zeuren, maar toch...

Zonder meteen een waardeoordeel over de televisie / overige producten van de Aldi te willen vellen, zou ik toch kijken naar een merktelevisie. Merken als JVC bieden vergelijkbare schermen voor iets duurdere prijzen. Het lijkt mij de moeite waard om in ieder geval te kijken.

Dit is geen "B" scherm... dit een LG Philips scherm in een OEM verpakking...
Het verschil zit 'm in het feit dat Aldi naar "A" fabrikanten gaat en dan zegt: "doet u mij er maar 100.000" .... en dat levert een strakke prijs op......

tegen mij hebben ze gezegd dat ik vooral moet kijken naar contrast (bv 7000/1)
en daar is 1600/1
wat bepaald de degelijke beeldkwaliteit
de resolutie,contrast,helderheid

De beeldkwaliteit wordt inderdaad bepaald door resolutie, contrast en de helderheid. Echter het aantal pixels op deze tv is net zoveel als op mijn 26" scherm. Dat betekend dat de pixels op de aldi tv verder uit elkaar staan. Mocht de afstand tussen jou en de tv te klein zijn, dan ga je dus pixels zien. Dat is niet fijn, dus houd daar rekening mee.
Wat ook vaak verschilt is de tuner. Onze Philips wisselt veel sneller van kanaal dan mijn Samsung, dit komt gewoon omdat de tuner van de Philips beter is. Maar ja, dat zie je terug in de prijs.

De beeldkwaliteit wordt inderdaad bepaald door resolutie, contrast en de helderheid. Echter het aantal pixels op deze tv is net zoveel als op mijn 26" scherm. Dat betekend dat de pixels op de aldi tv verder uit elkaar staan. Mocht de afstand tussen jou en de tv te klein zijn, dan ga je dus pixels zien. Dat is niet fijn, dus houd daar rekening mee.
Wat ook vaak verschilt is de tuner. Onze Philips wisselt veel sneller van kanaal dan mijn Samsung, dit komt gewoon omdat de tuner van de Philips beter is. Maar ja, dat zie je terug in de prijs.

zou zo een 4 meter zijn

Lees het volgende eens, hier is iemand die heeft uitgezocht of ie nu wel of geen lcd zou nemen en waar op te letten, en zeker bij de aldi.
http://www.supermarktpc.net/frontpage-nieuws/een-lcd-tv-kopen-hoe-te-kiezen-2.html

En het is een veilige koop !!! want vergeet niet het aldi garantie principe (staat zelfs op hun site : Alle ALDI Actueel-artikelen kunt u teruggeven in alle ALDI-markten tot 1 maand na aankoop,
zonder opgave van reden en tegen voorlegging van de kassabon.
De aankoopprijs wordt u terugbetaald

Laatst bewerkt:
de contrast ratio zegt vry weinig, j kan een sony bijvoorbeeld niet met een LG vergelijken omdat elk merk zijn eigen ratio hanteert

groeten jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan