LCD tv scherm flikkert eerste 5-10 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myclos81

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
157
Beste,

mijn LCD tv scherm (Philips) flikkert steeds de eerste 5-10 minuten. Mijn PS3 is erop aangesloten en ik kan dan niks doen. Soms komt het beeld even terug maar gaat dan weer flikkeren (op en neer, van boven naar onder). Na max 10 minuten kan ik weer gewoon spelen en heb ik perfect beeld. Kan ik hier iets aan doen? Gaat dit nog verergeren?
 
Hoi, ik heb voor je gegoogled (zelf oplossing niet getest) en op diverse fora lees ik het volgende: "It's the settings. Power on while holding down the power button on your playstation till you hear two beeps. This resets the video settings on the ps3 back to default." Dit zou je kunnen proberen, dus PS3 aanzetten en de power button ingedrukt houden tot je twee piepjes hoort; dan worden de video instellingen gereset.
 
verplaatst van monitoren naar televisie
 
Had het er moeten bijzetten maar ligt niet aan de PS3. Op de andere HMDI-kanalen zoals Digibox en externe HD is het hetzelfde probleem.
 
Zou het zoeken in de voeding inwendig van de monitor, loslatende soldeerpunten, slecht wordende elko's b.v.

Kabel eerst testen, aansluiting in de monitor met wat contactspray verblijden om mee te beginnen.

Welk type Philips is het?
 
Hallo

"mijn LCD tv scherm (Philips) flikkert steeds de eerste 5-10 minuten."

Is reeds gevraagd ... , maar cruciale info die dan alsnog ontbreekt => ouderdom van dit toestel.

Indien je deze symptomen hebt vertrekkende van een koud (volldeig spanningsloos) toestel , maar niet indien je opstart van b.v.b. stand-by , dan is de basisoorzaak zo goed als zeker defekte condensatoren.

Mocht je deze symptomen echter ook hebben vanuit stand-by , kunnen gescheurde soldeerverbindingen aan de basis liggen.

Mocht ik dit model/typenr ooit reeds onder handen hebben gehad , kan ik u de te controleren/zwakke punten vermelden.

Indien de oorzaak defekte/uitgedroogde condensatoren mochten zijn , zal bij verder gebruik van dit toestel uiteraard de symptomen niet verbeteren...

De uiteindelijke herstelling kan zelfs duurder uitvallen , of in extremis een onherstelbaar toestel opleveren.



peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan