ldb bestand op buroblad hinderlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
mijn adressenbestand davilex geeft een gewoon snelkoppelingikoontje op het buroblad maar ook een tweede, een windowsvlaggetje met adressen.ldb eronder. het blijft terugkomen bij heropstarten als ik het verwijder. Hoe kom ik ervan af, weten jullie dat? henryy

Je zou kunnen kijken in je opstartlijst. Staat hij daar dan uitvinken.
Ik vermoed dat dit een verborgen bestand is dus je zou bij weergave in je Mapopties aan moeten vinken: Verborgen bestanden en mappen niet weergeven.

Groetjes
falco

beste falco,

bedankt voor je goede raad, het is heel logisch wat je opgeeft. ik heb nu in mijncomputer geken maar dat staat uitgevinkt .ldb bureaubladicoontjes blijven dus opkomen. heb je misschien nog een suggestie? groeten henri

Hallo Henry,

Ik zou zeggen, de makkelijkste weg is om gebruik t maken van het programma: jv16 Power Tools.
Met zoeken op Google vind je deze programma wel. Op dit moment werkt als ‘trial’, 30 dagen dus.
Anderzijds ben ik geen liefhebber van dit soort ‘poets’ programma’s. Het reden hiervoor is: ze poetsen soms meer weg dat je wenst.
In jou geval zou je het kunnen gebruiken maar dan ALLEEN om de snelkoppelingen van Davilex te verwijderen. Kijk uit wat je verwijdert, ik heb vaak mijn PC in de brabbel gehad door dit programma. En ja, staat duidelijk: gebruik op eigen risico!
Als je Davilex op CD hebt of anders, dus als je de programma hebt, dan zou ik programma verwijderen. In dit geval gewoon via Softwarelijst. Vervolgens opnieuw instaleren en goed opletten tijdens installatie, als niet iets aangevinkt staat in het trend: snelkoppeling naar bureaublad. In dat geval, de vink weghalen.

Groetjes :D
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan