led/button board

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Ghost,

Ik zie dat je er ondanks dat het niet werkt, in ieder geval nog de humor van in ziet :D :thumb: Leuk verhaal, op de afloop na... Maar daar gaan we wat aan doen natuurlijk. Het ziet er uit als een hardware probleem in ieder geval.

- Check even of je moederbord goed in de kast zit. (Laatst had een vriend van me wat schroefjes te veel onder de processor gedaan, waardoor deze contact maakten met allerlei wazige foutmeldingen, schroefjes weg, foutmelding weg.)
- Probeer je geheugen eens te testen met memtest
- Je kan je schijven vaak testen met een programmaatje van de fabrikant meestal op de site van de fabrikant.

Als deze goed zijn, is het dus of het moederbord, of de voeding of de videokaart. Die zijn wat lastiger te testen, behalve dan de voeding.....

Zo..zijn we wer:p

Toch nog even gelezen wat tweakers te melden had. (bedankt voor de tip) En als ik niet beter zou weten zou ik zeggen..."geheugen is het probleem"

Natuurlijk ben ik daarna overijverig met memtest aan de gang gegaan..en zo waar..foutmeldingen.:8-0:
bij:
Test #5 [Block move, 64 moves cached] Komen de meldingen binnen om vervolgens bij test 6 niet meer terug te komen.
slecht geheugen dus???..nope...:o
de beschrijving leert mij dat Test 5 niet test wat je zou denken....."Errors from this test are not used to calculate BadRAM patterns." wat test ik dan wel? :confused:werkelijk waar. Ik heb geen flauw idee.:p Vervolgens het geheugen in een andere pc gedrukt. niets mee aan de hand. Geheugen zelf is dus niet het probleem.

Om alles uit te sluiten heb ik alle onderdelen..(behalve mammaplank en cpu) ook in andere pc's getest. Ook heb ik goede onderdelen op dit moederbord gedaan...meldingen blijven hetzelfde. Dat betekent dus maar 1 ding.

De mammaplank zelf is niet goed?

Toevoeging: DMA controller niet in orde?

ook nog even de jumpersettings gecontroleerd. die stonden allemaal goed.

Laatst bewerkt:
Tsja, het kan bijna niks anders meer zijn dan het moederbord.... In ieder geval zou ik niet weten wat anders. De enige oplossing die ik nog zou proberen is een vers Bios.

dus...daar zijn we weer.
Na alle testen afgerond te hebben kon ik nog maar één ding concluderen. Rust zacht lief mammaplankje. :(

uiteraard heb ik me snel over dit verlies heen gezet en een nieuw mammaplankje gekocht. Met de dekundige hulp van Mister "Knows everything" Tiborv (thanks Tieb;) ) was de beslissing snel genomen. De keuze is gevallen op de asus A7V8X-X waarbij ik ook maar gelijk 512 MB DDR heb aangeschaft. Voor de 512 mb sd ram heb ik nog wel een andere bestemming.(volgende casemod gaat een fileserver worden)

Ik ben nu aan het bouwen en ga zo, na controle van alle jumpers de spanning er voor het eerst opzetten. Wish me good luck. :D:D

rapapapaaaaaaa...
het is gelukt.
bijgaand het eindresultaat. Op naar de volgende casemod. een fileserver gaat het worden. waarschijnlijk met het thema Ghost Recon :p

Bijlagen

• ghostworld2.jpg
    ghostworld2.jpg
    59,9 KB · Weergaven: 106
Ziet er inderdaad leuk uit.
Ben benieuwd naar de volgende.:D

Mooi hoor :thumb: Ben zeker benieuwd naar je volgende creatie (ghost recon fan ;) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan